
Soms ben je het eens dat er een probleem is, zonder dat je het eens bent met de gekozen oplossing. We noemen een Thanos en zijn oplossing met de Infinity Stones. En wat denk je van deze R8-rijder? Hij parkeert zijn Audi naar eigen zeggen liever op twee vakken om parkeerdeuken te voorkomen. De boete neemt hij voor lief. Een asociale oplossing voor een zeer herkenbaar probleem.
‘Een van de drukste stranddagen van het jaar en deze a-hole parkeert zo’, kopt de foto op Reddit. De Audi-rijder kan rekenen op veel onbegrip op het online platform. Sommige mensen zijn zelfs van mening dat de Audi hiermee juist ergere schades aantrekt van gefrustreerde mensen. Andere mensen smeden plannetjes om kruimels op de auto te strooien zodat er vogels op de auto gaan zitten.
De Audi-rijder verdedigt zijn parkeerkunsten
Het Australische 7News zet de foto online, wat de aandacht trekt van de eigenaar van de auto. Die voelt zich geroepen om te verdedigen waarom hij zijn Audi op twee vakken zette: ‘Maar eerlijk gezegd betaal ik liever een paar honderd dollar aan parkeerboetes aan de gemeente dan een deuk in mijn deur die me 1.000 dollar zou kosten.’
De bestuurder is van mening dat de parkeerplaatsen te krap zijn en dat het probleem bij de gemeente ligt. Daarnaast claimt hij dat de parkeerplaats maar voor 60 procent vol was. De maker van de foto laat aan TopGear Nederland weten dat dat niet het geval is: ‘Ik moest de parkeerplaats twee keer rond rijden voordat ik een plekje had toen een andere auto vertrok.’
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
20 reacties op “Eigenaar Audi R8 parkeert op twee vakken: ‘Liever een parkeerboete dan een deuk’”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Vergeet elektrisch rijden: Een gebruikte Audi R8 is nu goedkoper dan een gangbare EV

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

In Amsterdam ga je ook betalen voor parkeren bij begraafplaatsen, dit zijn de bedragen

Als iemand illegaal op jouw privéparkeerplek staat, moet je zelf oppassen dat je geen boete krijgt

De bijzondere redenen waarom je niet (meer) gratis kunt parkeren bij ziekenhuizen

Den Haag wil parkeren motoren en grotere auto’s zwaarder gaan belasten: autohaat of realistisch?

Waarom er Efteling-bezoekers zijn die de hele dag hun auto laten draaien op de parkeerplaats

Mag je (stiekem) bij de Kiss & Ride op Schiphol iemand ophalen of krijg je dan een boete?

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

Probeer eens met een grote auto in Frankrijk in een drukke parkeergarage te parkeren of in te rijden , de parkeervakken zijn daar vaak alleen geschikt voor mini-auto’s, zo ook de ingang. .
Tja als iedereen nou eens zuinig was op spullen van een ander. En andere daar op aanspreekt.
Audi rijder hier: ik begrijp zijn punt. Ik zoek express naar parkeerplekken met alleen 1 ander naast de mijne zodat ik mijn auto half op de stoep kan zetten aan de andere kant om ruimte te creëren tussen beide auto’s. Geef mij inderdaad die boete maar want mensen zijn zo aso om niets achter te laten als ze schade hebben gemaakt.
Ik heb de afgelopen 6 jaar 3x een deuk opgelopen door nonchalante mensen, vrouwen of kinderen die achterin de portier open gooien. En vooral die achterportier geeft veel schade met de achterste hoek.
Waarom zijn de parkeerterreinen niet in 2 gedeelte. 1 stuk met 2.50 breed en bv 15% met vakken van 4.00 breedt met een duurder tarief voor auto fanaten met passie
Wat een aansteller… Ik heb nog nooit een parkeerschade gehad. Bovendien is zon auto all risk verzekerd lijkt me. En mensen doen vaak juist extra voorzichtig bij het parkeren naast een dure auto denk ik. Gewoon asociaal gedrag, klaar!
Ik heb een starletje van 26 jaar oud. Past overal tussen, zelfs als er iemand associaal staat. Verder bied ik garantie dat hij niet meer aan de bestuurderskant kan instappen en zelf kan ik eventueel via het dakraam of de achterklep. Hihi
Ach ja, een krasje meer of minder, daar rijd hij nog prima mee.
Ik snap hem wel, elgeef hem groot gelijk.
Ik heb het gezien bij mijn vorige auto, 3 jaar zakelijk gereden en zat geen noemenswaarsige schade op.
Nu rijdt mijn vrouw hem prive, en dus ook naar de winkels.
Verschrikkelijk hoe hij er een jaar later uitziet nu ( nee niet de schuld van mijn vrouw…. zegt ze 😉
Deukje hier krasje daar, allemaal van die viezikken die hun deur ertegen opengooien maar niks achterlaten
Het is een begrijpelijk iets. Vooral in Nederland zijn de parkeerplekken lachwekkend smal. Echt Nederland op z’n smalst. Er zijn behoorlijk veel parkeerplaatsen waar je ontdekt dat je niet eens kúnt uitstappen. Ik ken ze in Aalsmeer en in Amsterdam. Het is te belachelijk voor woorden.
Putje in zijn dak van een lifehammer, dat zal ‘m leren.
Evenzo diegenen die hun knipperlicht niet gebruiken, eruit tikken die lampjes, gebruiken ze toch niet
Ik zal het niet doen, daar ben ik te netjes voor, maar heb wel altijd de aandrang om dit soort aso’s juist schade te berokkenen, kras erover trekken of een spiegel er af trappen….
Asociaal Wegslepen die kar
Als ik soms zie hoe mensen hun deuren open gooien, dan snap ik het bijna wel.
Hij heeft groot gelijk , er is gewoon geen respect voor iemand anders zijn materiaal ze slaan de deuren gewoon tegen je voertuig zullen er zelf niet voor moeten werken hebben zeker
Ik probeer mijn auto altijd in het eerste vak of het laatste te parkeren heb je al 50%minder kans dat er weer een kras of deuk bij komt
En heel meskien heeft de beste man ook wel 2 kaartjes gekocht
Elke keer toch weer een audi bestuurder. Takke wijf in mijn straat parkeert haar audi ook elke keer dubbel.
Stoor mij aan dubbel parkeren, maar geef hem ook gelijk. Helaas zijn er genoeg tokkies die je een deuk of kras bezorgen aan je voertuig en het niet melden. Asociaal volk.
Er zijn nog steeds mensen die geen respect voor spullen van een ander hebben. Smijten hun deur tegen de auto van een ander en lopen gewoon weg. Dus ik begrijp de persoon wel dat hij zo parkeert maar zou zelf ergens anders parkeren.
Ik heb laatst bij de Intratuin ook een leuke kras op mijn auto opgelopen. Normaal in een parkeervak geparkeerd. Een Volvo S60 uit 2004. Geen briefje met sorry. Dit is denk ik de 20e keer dat me dit gebeurt in mijn leven. Iedere kras kost om weg te werken al snel 1000 Euro.
Ik snap deze persoon wel. En ik snap niet het onbegrip op zuinig met je spullen omgaan.
Zijn de personen in de reacties hierboven zo rijk dat zij die 1000 euro iedere keer betalen. Of hebben ze geen auto en kennen ze het probleem niet?
Ik zou graag zien dat parkeervakken zo breed worden dat de deuren normaal open kunnen zonder elkaar te beschadigingen.
Ik zou zoiets niet willen afstraffen met beschadigen van zijn spullen. Dat is een brug te ver. Er aan beide kanten een auto strak langs parkeren lijkt me daarin tegen een prima plan.
Asociaal gedrag vraagt om sociale afstraffing.
Kras erover van voor tot achter