
Onze vaste correspondent Cas Pedaal eet al een halfjaar niets anders dan dingen met extra eiwitten, maar tot nu toe leverde het hem alleen maar penetrante broekhoest op. Misschien toch ook maar eens naar de gym gaan. Maar hoe vindt hij de tijd naast al dat diepgravende onderzoek? Zoals altijd zijn de teksten gecontroleerd en voor de volle 1,00 procent waar bevonden.
‘Het zijn zware tijden voor de autobranche, maar er is licht aan het einde van de tunnel. We hebben talloze high-impact creative concepts overwogen. We hebben zelfs gekeken om betere en goedkopere auto’s te bouwen voor de klanten, maar zo wanhopig zijn we gelukkig niet. Nee, tijdens een co-creatie deep dive hebben we de oplossing gevonden’, zo legt Mark Ettir uit. Hij is Head of Disruptive Brand Ideation bij een groot automerk. ‘We gaan extra proteïne toevoegen’, zegt hij trots.
‘Het is een beproeft concept van de supermarkten. Je pakt een product, verdubbelt de prijs en zet “met extra proteïne” op de verpakking’, aldus Ettir. ‘Dat het bakje kwark ernaast bijna net zoveel eiwitten heeft, maar wel minder suikers en vetten, dat boeit de koper toch niet.’ Volgens Ettir gaat het erom hoe je het verpakt: ‘We gaan de consument op een customer journey sturen met een focus op frictionless engagement en KPI-aligned creative excellence. Wil je trouwens mijn uurloon zien?’
‘Producten met extra eiwitten zijn big business. Waarom zou je dit beperken tot voedsel? Alles waarin proteïne in zit, verkoopt zichzelf. Voor je het weet verdienen we genoeg geld om onze auto’s glimmend te laten wrappen en aanbetalingen te doen op auto’s die we toch niet gaan kopen’, legt de goeroe uit. ‘Als dit idee aanslaat, dan gaan we ook uitvoeringen met karamel-zeezout ontwikkelen.’
Meer satire lezen? En Google even wat satire is voordat je boos wordt