Net als jij kijken we ‘soms’ en ‘eventjes’ op het internet naar de bekende websites wat er voor moois te koop staat. Een gewoonte waarmee we op elk moment kunnen stoppen, als we dat zouden willen. Echt. Die interventie was nergens voor nodig. Goed, voor liefhebbers van digitaal etalagewinkelen, komt er binnenkort een extra mogelijkheid bij. De autoveilingssite Collecting Cars (inderdaad, waar Chris Harris de gelijknamige podcast voor maakt) maakt de oversteek naar Europa, en vestigt het hoofdkantoor in Oegstgeest. Differs Group – gevestigd aan hetzelfde adres als Twinspark Racing, waar de eerste Nederlandse Singer Porsche onthuld werd – neemt de uitbreiding voor zijn rekening.
Dus als Marktplaats, Autowereld, BVA, Domeinen, Troostwijk, Facebook-marktplaats en Catawiki het niet meer voor je doen, en je hebt een sterke dosis glimmend blik nodig om nog iets te voelen, dan kun je misschien terecht bij Collecting Cars. Zeker als je ziet dat de veilingssite verwacht dat de verkoper een stuk of honderd tot tweehonderd foto’s instuurt. Het bedrijf zit nu nog in de opstartfase, maar verwacht dat er binnenkort het een en ander zal verschijnen op de website. Bovendien verwachten ze binnenkort ook een paar mooie vacatures in de aanbieding te hebben, voor als je van je obsessie en hobby je werk wilt maken. Leuk voor de potentiële kopers: er is geen minimum bod. Je kunt dus prima 10 euro bieden en hopen dat niemand hoger biedt.
Zo werkt Collecting Cars
Niet iedereen mag zijn auto via Collecting Cars verkopen. De auto moet eerst door een keuring komen om ervoor te zorgen dat de site straks niet vol roestige Ford Ka’s staat. Daarna stuurt de verkoper alle mogelijke informatie en zoveel mogelijk foto’s op. Iemand van CC verzorgt de tekst en de advertentie. Daarna is het wachten tot het bieden begint. De verkoper krijgt het volledige bedrag dat geboden is. Het verdienmodel van Collecting Cars is simpel, zij pakken 6 procent bovenop elke auto die geveild wordt, met een minimum van 600 euro en een maximum van 6.000 euro. Die komt bovenop het veilingbedrag en is voor de rekening van de koper.
De website staat in de startblokken en het bedrijf hoopt op de eerste aanmeldingen om auto’s te verkopen. Ondertussen kun je Instagram in de gaten houden. De eerste veilingen starten in september. Hopelijk is er nog ruimte op het internet voor nog een veilingwebsite…
Reacties