
Dit zie je ook niet elke dag. Een Bentley Blower uit 1931 met een supercharged 4,5-liter motor die een hedendaagse Bentley Continental GT3-raceauto voorttrekt. Kijk, daar staat ie aan de pomp. Voor de achtste of negende keer die dag, waarschijnlijk.
‘Waarom?’ is de logische vraag. De Silverstone Classic komt eraan en er was vorige week een previewdag. Journalisten kwamen spieken om te zien wat ze konden verwachten in juli. Bentley was ook aanwezig met de Continental GT3 en hadden een vervoersmiddel nodig voor het niet-straatlegale circuitbeest. Martin Overington en zijn Bentley Blower schoten te hulp.
Martin heeft meer dan 60.000 kilometer afgelegd in deze machine, door heel Europa. Hij racet ook met de blower en was pas nog op de Goodwood Members Meeting. Een paar jaar geleden monteerde hij een trekhaak op de Bentley Blower zodat hij z’n Porsche 962 kon trekken. Is de term eindbaas nog hip? Hij is hier sowieso van toepassing.
Bentley vermoedde dat het wel een spektakel zou zijn als Martin en zijn Blower de GT3 naar Silverstone zouden brengen. En daar hadden ze volledig gelijk in.
Meer van TopGear


Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken
