
Sinds wanneer zijn Bentley’s zo snel? De nieuwe Bentley Continental GT Convertible stuwt de zon tegemoet met een 6,0-liter W12 met 635 pk en 900 Nm. 0-100 km/u doet ie in 3,8 seconden en de topsnelheid is 333 km/u. Een cabrio, dus.
Het dak is nieuw
In negentien seconden zit je met je knar vitamine D’tjes te absorberen. Dit kan tot snelheden tot en met 50 km/u. Het stoffen dak is drie decibel minder luid dan zijn voorganger – en dat was al een luide auto. Specifieke banden van Pirelli helpen mee met de reductie van geluid.
Zoals je verwacht, is de Bentley Continental GT Convertible qua techniek verder vrijwel identiek aan de dichte versie. Dat betekent een achttrapsautomaat met dubbele koppeling, een 48-volt systeem (voor luchtvering en actieve stabilisatoren) dat overhellen elimineert en variabele vierwielaandrijving.
Uiteraard is het opulente interieur aanwezig. Desgewenst verstopt het 12,3-inch scherm op het dashboard zich door om te draaien. Achttien speakers met 2.000 Watt aan vermogen maakt de mensen op de boulevard blij.
Wat kost de Bentley Continental GT Convertible?
Dat is nog even niet bekend. De dichte Bentley Continental kost 271.605 euro. En verwacht niet dat deze goedkoper is alleen omdat ie een dak mist. Spaar nog maar eventjes door.
Meer van TopGear


Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt
