De Continental GT was vanaf het begin een succesnummer voor Bentley. Sterker nog, het merk verkocht nooit eerder zoveel auto’s. Op zich is het dan logisch dat je de opvolger niet radicaal anders maakt; maar hiermee zoeken de Engelsen wel het randje op van wat er voor een nieuw model mag doorgaan.

Toch is er veel aan deze Continental anders dan voorheen, tot de ontwerper aan toe (die nam vast veel vakantiedagen op). Geen carrosseriepaneel is uitwisselbaar. De koplampen zijn voortaan omcirkeld door led’jes, en in het interieur vinden we moderne snufjes als een groot navigatiescherm. Mag het, in deze prijsklasse?

De 6.0 biturbo W12-motor is in principe hetzelfde gebleven, maar levert meer vermogen in de standaardversie, die nu met 575 pk bedeeld wordt. Uiteraard is ie ook wat zuiniger, en is de auto 65 kilo lichter. Op termijn komt Bentley ook met een 4,0-liter V8-versie van de Continental, die maar liefst 40 procent minder CO2 zal uitstoten. Hoe dat kan, dat verklapt het merk nog niet.

Op de autosalon van Parijs onthult Bentley de nieuweling aan de pers en het publiek; begin volgend jaar verwachten we ‘m in de showroom.

Reacties