We kunnen het kort houden. De Bentley Continental GT Speed Convertible is qua opzet hetzelfde als de coupéversie, maar dan met een stoffen dak en iets meer gewicht. In het kort: die lekkere 6,0-liter W12 met twee turbo’s produceert ook hier 659 pk en 900 Nm. De 0-100-tijd is 3,7 seconden (+0,1 ten opzichte van de dichte versie) en de topsnelheid is 335 km/u, wat gelijk is aan die van de dichte versie. Bentley maakt nog niet bekend hoeveel kilo de cabrio zwaarder is dan de coupé, maar op het toch al forse totale gewicht zal het verschil wel meevallen.
Open of dicht rijden met de Bentley Continental GT Speed Convertible
Het dak van de snelle langeafstandscruiser gaat in 19 seconden open of dicht. Het openen en sluiten kan rijdend, met een snelheid tot 50 km/u. Bentley monteert flinke 22-inch wielen onder de Speed en de grille en raamomlijsting is donker uitgevoerd. Vanbinnen spot je Speed-instaplijsten en verwijzingen op het dashboard. Het geluid van de Speed zal sportiever zijn dan dat van de normale Convertible, maar binnen het beschaafde blijven. Het blijft immers een keurige Britse auto van stand.
Sportiviteit
Het onderstel van de Speed Convertible is afgesteld op meer sportiviteit. De achterwielen sturen mee voor scherper stuurgedrag en aan de achterkant vinden we een elektronisch sperdifferentieel. Hier geldt hetzelfde: verwacht geen asociaal hard onderstel, want daarvoor koop je geen Bentley. In de eerste plaats blijft het een grand tourer. Voor wie de boel qua sportieve insteek wil afmaken, is er een optie voor koolstof-keramische remmen.
Wat kost de auto?
De prijs van de Bentley Continental GT Speed Convertible voor Nederland is nog niet bekend. De normale cabriolet met W12-motor kost hier al zo’n 300.000 euro, dus tel daar nog een aardig zakcentje bij op. In tegenstelling tot de Bentayga Speed komt deze cabriolet wel gewoon naar Nederland, dus een definitieve aanschafprijs zal over niet al te lange tijd volgen.
Reacties