
We kunnen het kort houden. De Bentley Continental GT Speed Convertible is qua opzet hetzelfde als de coupéversie, maar dan met een stoffen dak en iets meer gewicht. In het kort: die lekkere 6,0-liter W12 met twee turbo’s produceert ook hier 659 pk en 900 Nm. De 0-100-tijd is 3,7 seconden (+0,1 ten opzichte van de dichte versie) en de topsnelheid is 335 km/u, wat gelijk is aan die van de dichte versie. Bentley maakt nog niet bekend hoeveel kilo de cabrio zwaarder is dan de coupé, maar op het toch al forse totale gewicht zal het verschil wel meevallen.
Open of dicht rijden met de Bentley Continental GT Speed Convertible
Het dak van de snelle langeafstandscruiser gaat in 19 seconden open of dicht. Het openen en sluiten kan rijdend, met een snelheid tot 50 km/u. Bentley monteert flinke 22-inch wielen onder de Speed en de grille en raamomlijsting is donker uitgevoerd. Vanbinnen spot je Speed-instaplijsten en verwijzingen op het dashboard. Het geluid van de Speed zal sportiever zijn dan dat van de normale Convertible, maar binnen het beschaafde blijven. Het blijft immers een keurige Britse auto van stand.
Sportiviteit
Het onderstel van de Speed Convertible is afgesteld op meer sportiviteit. De achterwielen sturen mee voor scherper stuurgedrag en aan de achterkant vinden we een elektronisch sperdifferentieel. Hier geldt hetzelfde: verwacht geen asociaal hard onderstel, want daarvoor koop je geen Bentley. In de eerste plaats blijft het een grand tourer. Voor wie de boel qua sportieve insteek wil afmaken, is er een optie voor koolstof-keramische remmen.
Wat kost de auto?
De prijs van de Bentley Continental GT Speed Convertible voor Nederland is nog niet bekend. De normale cabriolet met W12-motor kost hier al zo’n 300.000 euro, dus tel daar nog een aardig zakcentje bij op. In tegenstelling tot de Bentayga Speed komt deze cabriolet wel gewoon naar Nederland, dus een definitieve aanschafprijs zal over niet al te lange tijd volgen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

Hoeveel is de Bentley Continental GT in twintig jaar tijd veranderd?

Dus, ging de Bentley Continental Speed van de overheid voor een prikkie weg?

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Bentley Flying Spur is 155 km/u sneller dan jouw nieuwe Volvo

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Officieel: Bentley vervangt de W12-motor met een sterkere hybride V8

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Nissan ziet het niet meer zitten met hun populairste model

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Waarom er soms (echt) dieselstroom uit de Nederlandse laadpalen komt

Volkswagen Tera is de nieuwste crossover, onder de T-Cross

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)
