
Van de dikste W12 Bentleys bestaat er een Speed-versie, maar de bescheiden V8 had nooit een sportieve evenknie. Tot nu toe, dan.
Voortaan, als je een Bentley Continental GT ziet rijden met de aanduiding 'S' op de spatborden, weet je dat je met een extra snelle achtcilinder van doen hebt. De V8 S heeft 528 pk in plaats van 507 pk, en levert 20 Nm meer koppel voor een totaal van 680 Nm. Dit alles zonder het verbruik nadelig te beïnvloeden: het gemiddelde blijft 10,6 l/100 km, voldoende om ruim 800 km op een tank te kunnen rijden.
De prestaties zijn uiteraard wel veranderd: van 0 naar 100 km/u gaat de V8 S in 4,5 seconden (0,3 seconden sneller) en de top is nu 309 km/u. De Convertible is slechts 0,2 seconden en 1 km/u langzamer. Het uiterlijk werd subtiel aangepast, met een splitter, andere sideskirts en een diffuser, plus unieke 20-inch velgen. Voor het leuke werd het onderstel wat aangescherpt: de auto ligt nu 10 millimeter lager en is wat harder geveerd. De stabilisatorstangen werden stijver gemaakt voor verbeterd bochtengedrag, en de stabiliteitscontrole werd bijgesteld om meer spielerei toe te laten.
Klinkt goed, niet? Dat al dit moois wat mag kosten, spreekt voor zich, maar de precieze prijzen zijn nog niet bekend. Wel weten we wanneer je je nieuwe Continental V8 S op z'n vroegst bij de dealer op kunt halen, namelijk begin 2014.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Bentley Flying Spur is 155 km/u sneller dan jouw nieuwe Volvo

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Je moet twee keer kijken waarom de vraag van deze Mazda-rijder niet zo snugger is

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten
