
Goodwood, het oud & nieuw-autofeestje op het (immense) landgoed van de Britse Lord March, wordt steeds populairder. En dat verplicht met name de Engelse merken met iets speciaals naar dat partijtje te komen. Niet dat ze dat erg vinden hoor – zie die zalige Jaguar van gisteren. En ook Bentley presenteert met bijzonder veel genoegen de GT3-versie van de Continental.
De reguliere Continental is een echte gentleman, maar dat is wel zo'n beetje het laatste dat je kunt zeggen van deze GT3. Een beul is het, één groot festival van spoilers (die boekenkast achterop!), splitters, diffusers en andere aerodynamische aanpassingen. Het interieur is volstrekt onherkenbaar, want volledig gestript – dat en een stevig aantal andere hakpartijen heeft een gewichtsverlies van maar liefst duizend kilo (!) opgeleverd. De vier liter grote, dubbelbeturbode V8 levert 600 pk vermogen. Een sequentiële zesbak transporteert dat geweld naar de achterwielen. Het onderstel is uiteraard, onder meer met viervoudig instelbare racedempers, aangepast aan de nieuwe taken van de Continental.
De GT3, is puur bedoeld om te racen en zal dat ook gaan doen als men klaar is met de verdere ontwikkeling. Het meedoen aan de heuvelklim op Goodwood maakte daar alvast deel van uit.
Meer van TopGear


Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Bentley Flying Spur is 155 km/u sneller dan jouw nieuwe Volvo

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
