
Goodwood, het oud & nieuw-autofeestje op het (immense) landgoed van de Britse Lord March, wordt steeds populairder. En dat verplicht met name de Engelse merken met iets speciaals naar dat partijtje te komen. Niet dat ze dat erg vinden hoor – zie die zalige Jaguar van gisteren. En ook Bentley presenteert met bijzonder veel genoegen de GT3-versie van de Continental.
De reguliere Continental is een echte gentleman, maar dat is wel zo'n beetje het laatste dat je kunt zeggen van deze GT3. Een beul is het, één groot festival van spoilers (die boekenkast achterop!), splitters, diffusers en andere aerodynamische aanpassingen. Het interieur is volstrekt onherkenbaar, want volledig gestript – dat en een stevig aantal andere hakpartijen heeft een gewichtsverlies van maar liefst duizend kilo (!) opgeleverd. De vier liter grote, dubbelbeturbode V8 levert 600 pk vermogen. Een sequentiële zesbak transporteert dat geweld naar de achterwielen. Het onderstel is uiteraard, onder meer met viervoudig instelbare racedempers, aangepast aan de nieuwe taken van de Continental.
De GT3, is puur bedoeld om te racen en zal dat ook gaan doen als men klaar is met de verdere ontwikkeling. Het meedoen aan de heuvelklim op Goodwood maakte daar alvast deel van uit.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

Hoeveel is de Bentley Continental GT in twintig jaar tijd veranderd?

Dus, ging de Bentley Continental Speed van de overheid voor een prikkie weg?

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Bentley Flying Spur is 155 km/u sneller dan jouw nieuwe Volvo

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Officieel: Bentley vervangt de W12-motor met een sterkere hybride V8

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Waarom de ‘echte’ versnellingsbak een comeback aan het maken is bij elektrische auto’s

De benzinemotor van de toekomst heeft mogelijk ovalen zuigers, en dat heeft een belangrijk voordeel

Rotterdam volgt voorbeeld Amsterdam: al veel eerder dan gedacht 30 km/u rijden

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s
