
Goodwood, het oud & nieuw-autofeestje op het (immense) landgoed van de Britse Lord March, wordt steeds populairder. En dat verplicht met name de Engelse merken met iets speciaals naar dat partijtje te komen. Niet dat ze dat erg vinden hoor – zie die zalige Jaguar van gisteren. En ook Bentley presenteert met bijzonder veel genoegen de GT3-versie van de Continental.
De reguliere Continental is een echte gentleman, maar dat is wel zo'n beetje het laatste dat je kunt zeggen van deze GT3. Een beul is het, één groot festival van spoilers (die boekenkast achterop!), splitters, diffusers en andere aerodynamische aanpassingen. Het interieur is volstrekt onherkenbaar, want volledig gestript – dat en een stevig aantal andere hakpartijen heeft een gewichtsverlies van maar liefst duizend kilo (!) opgeleverd. De vier liter grote, dubbelbeturbode V8 levert 600 pk vermogen. Een sequentiële zesbak transporteert dat geweld naar de achterwielen. Het onderstel is uiteraard, onder meer met viervoudig instelbare racedempers, aangepast aan de nieuwe taken van de Continental.
De GT3, is puur bedoeld om te racen en zal dat ook gaan doen als men klaar is met de verdere ontwikkeling. Het meedoen aan de heuvelklim op Goodwood maakte daar alvast deel van uit.
Meer van TopGear


Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Wat is er precies aan de hand bij McLaren? En gaat het nog wel goed komen?

Zo kom je erachter of er gerookt is in een auto (zelfs als ie grondig is schoongemaakt)

‘Zijn de boetes voor motorrijders eigenlijk net zo hoog als die voor automobilisten?’

Waarom er (al jaren) langs de drukke A12 een spooktankstation staat

Deze auto was 13 jaar leverbaar in Nederland, maar nu kun je hem niet meer bestellen
