
Bentley is doorgaans geen merk dat bekend staat om zijn innovatieve dadendrang. Maar zelfs een van tradities doordrenkt merk als Bentley kan niet doof blijven voor smeltende ijskappen en strengere milieueisen.
Het is een understatement om te zeggen dat Bentley hoort tot de zwaargewichten van de auto-industrie. Een Continental GT Coupe weegt met 2.350 kilo bijvoorbeeld net zo veel als een kleine vrachtwagen, en de redelijk dorstige twaalfcilinder produceert ongeveer net zo veel CO2 als vier Smarts. Kennelijk is dat ook doorgedrongen tot Bentley-baas Stuart McCullough. Hij laat weten dat Bentley overweegt de eigen filosofie enigszins bij te stellen.
Dat betekent niet direct een aardverschuiving, maar wel dat in Crewe gekeken wordt naar moderne en lichtere materialen, en wellicht ook enigszins kleinere en lichtere modellen. Maar gelukkig meldt McCullough ook dat veranderingen alleen worden doorgevoerd als klanten het er mee eens zijn. Aangezien de doelgroep van Bentley in de veronderstelling verkeert dat groter nog altijd beter is, zal het nog wel een tijdje duren voor er bij de autofabrikant van hun keuze echt iets verandert.
Meer van TopGear


Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Bentley Flying Spur is 155 km/u sneller dan jouw nieuwe Volvo

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

APK voor motorfietsen verplicht in Europa, maar de manier waarop is wel een beetje raar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Slenter mee over de duurste autosloperijen ter wereld (je kunt wel raden waar)
