
Bentley is doorgaans geen merk dat bekend staat om zijn innovatieve dadendrang. Maar zelfs een van tradities doordrenkt merk als Bentley kan niet doof blijven voor smeltende ijskappen en strengere milieueisen.
Het is een understatement om te zeggen dat Bentley hoort tot de zwaargewichten van de auto-industrie. Een Continental GT Coupe weegt met 2.350 kilo bijvoorbeeld net zo veel als een kleine vrachtwagen, en de redelijk dorstige twaalfcilinder produceert ongeveer net zo veel CO2 als vier Smarts. Kennelijk is dat ook doorgedrongen tot Bentley-baas Stuart McCullough. Hij laat weten dat Bentley overweegt de eigen filosofie enigszins bij te stellen.
Dat betekent niet direct een aardverschuiving, maar wel dat in Crewe gekeken wordt naar moderne en lichtere materialen, en wellicht ook enigszins kleinere en lichtere modellen. Maar gelukkig meldt McCullough ook dat veranderingen alleen worden doorgevoerd als klanten het er mee eens zijn. Aangezien de doelgroep van Bentley in de veronderstelling verkeert dat groter nog altijd beter is, zal het nog wel een tijdje duren voor er bij de autofabrikant van hun keuze echt iets verandert.
Meer van TopGear


Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Als je een sportieve band zoekt voor je auto, kun je deze merken beter overslaan

Waarom je omgevallen pylonnetjes naast de weg in Duitsland nooit moet oprapen

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)
