
Bentleys zijn niet langzaam, ze hebben nota bene een model met ‘Speed’ in de naam. Maar echt wereldrecords verpletteren, dat doet Bentley ook niet precies. Daar gaat misschien verandering in komen nu het merk de overstap maakt naar elektrisch. Een snelle acceleratie is niet het doel, maar ze willen klanten wel de optie geven.
‘Voor ons zou het niet de gewelddadigheid van versnelling zijn die ons kan definiëren’, zegt CEO Adrian Hallmark tegen Automotive News Europe. Hij noemt snelle acceleratie zelfs oncomfortabel. Nee, het doel is ‘moeiteloze inhaalprestaties dankzij een enorme hoeveelheid koppel op aanvraag’.
De Bentley van de toekomst doet 0-100 in zo’n 1,5 seconden
Maar aangezien de elektrische Bentleys zo’n 1.400 pk zullen hebben, kun je dat net zo goed maar benutten. ‘Je kunt 0-60 mijlen per uur [0-97 km/u] hebben in 2,7 seconden. Of er kan gewisseld worden naar 1,5 seconden’, zegt de CEO uit. Deze elektrische auto met 1.400 pk moet in 2025 verschijnen. Op de foto’s hierboven zie je gewoon nog de Bentley Continental GT V8 Mulliner.
Waarschijnlijk zal de nieuwe elektrische Bentley verschillende instellingen hebben voor de acceleratie. Eentje om zo soepel en lineair mogelijk op te trekken als je passagiers hebt en eentje die alles op scherp zet. Er zijn al meerdere EV’s waarbij je softwarematig het koppel kunt terugdraaien.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Bentley Flying Spur is 155 km/u sneller dan jouw nieuwe Volvo

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Officieel: Bentley vervangt de W12-motor met een sterkere hybride V8

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Nissan ziet het niet meer zitten met hun populairste model

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

De populairste auto van vorig jaar verkoopt plotseling voor geen meter meer (en dat is best logisch)

Volkswagen en Tesla worden verdacht van sjoemelen met elektrische auto’s (maar we moeten ze toch verdedigen)

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

In de Kia EV4 kun je wel schakelen, ook al zijn er geen versnellingen

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Auto’s mogen nog twee jaar lang vervuilend zijn,

Nederlanders kopen liever gebruikte diesels dan gebruikte EV’s

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard
