Richtingaanwijzer Lambo Huracán

De Lamborghini Huracán is in feite een Audi R8 die hoekiger en in elk denkbaar opzicht onpraktischer is gemaakt. Toch: er is een klein knopje aan de linkerkant van het stuur dat de traditionele steel van de richtingaanwijzer vervangt. Even wennen, maar dan voelt het volstrekt natuurlijk.

Glazen bogen McLaren 720S Spider

Geen wonder dat McLaren hier een paar keer opduikt; met kleine trucjes weet het merk zijn supercars ‘leefbaarder’ te maken dan de meeste andere. Voorbeeldje: parkeren zou in de 720S Spider een crime moeten zijn, maar de bogen achter je hoofd zijn van glas – kijk je zo doorheen.

Stoelverstelling Pagani

Je hand tussen je benen steken en gaan zitten wroeten – het is niet altijd even sociaal acceptabel. Behalve in een Pagani, want daar stel je met een ronde knop van chroom de stoelhoogte in, en dat weet toch iedereen? Hoe je van een ordinair voorwerp een steampunk-kunstwerkje maakt.

Supersnelle kop-op Ford GT

Erg lage neuzen leiden nogal eens tot geschraap. De meeste fabrikanten hebben nu een soort pneumatisch, tergend traag werkend nose lift-systeem om toch enigszins schaamtevrij die drempel over te komen. Die van de Ford GT doet dat, dankzij zijn actieve ophanging, echter razendsnel.

Gereedschapsset McLaren Speedtail

Nee, wij achten de kans ook klein dat een van de 106 Speedtail-eigenaren op zondagmorgen besluit zijn auto zelf een kleine beurt te geven. Maar het kán wel, dankzij de 45 procent lichtere (want 3D-geprinte) titanium gereedschapsset die een plekje heeft in een van de carbon dorpels.

Klapbank Ferrari GTC4

Natuurlijk dient een stationwagen opvouwbare achterste zitplaatsen te hebben, maar Ferrari had ze, ‘want gewicht, want stijfheid’, uiteraard ook weg kunnen laten. Gelukkig koos Ferrari voor de praktische kant, zodat de GTC (zoals de FF) 800 liter aan kratjes bier kan slikken. Proost.

Bekerhouders Porsche 911 GT2 RS

Elke Porsche van de generatie 991 had deze fijne, praktische verrassing aan boord: bekerhouders die vanuit een verborgen sleufje in het dashboard (boven het handschoenenvakje), tevoorschijn kwamen. Helaas zijn deze gesneuveld in de meest recente 992. Ja, het gaat wel weer, dank je.

Bagageruimte McLaren F1

Gordon Murray was gefascineerd door het feit dat de Honda NSX zo praktisch was en wilde zijn V12-meesterwerk dan ook net zo gebruiksvriendelijk maken. En dus kreeg de F1 plaats voor méér dan een tandenborstel in ruimtes vlak voor de achterwielen. Met speciale koffers, natuurlijk.

Uitneembaar dak Koenigsegg

Het mogen dan recordbrekende hypercarmonsters zijn, Koenigseggs kunnen nog een ander bijzonder kunstje: hun eigen dak opeten. Topsnelheden van dik 400 km/u vragen veelal offers qua comfort, maar toch past het uitneembare targadak van alle modellen precies in hun neus. Je hoeft hem dus niet thuis te laten.

Reacties

  • vandamme heeft op 7 november 2020 geschreven:

    de porsche cupholders zaten er al in van de 9×7 series.. die zijn niet in de 991 uitgekomen

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear