Het zal je opvrolijken om te horen dat, ondanks de toename van SUV’s, het nog altijd de 3-serie is die de verkooptopper van BMW is. De 3-serie is volgens het merk hun ‘kern’ en in de 45 jaar dat de auto in de showrooms staat, zijn al meer dan 16 miljoen eenheden verkocht. De BMW 3-serie facelift is dus het belangrijkste nieuwtje van BMW dit jaar – en de vernieuwde BMW 3-serie Touring is er gelijk bij.
Op het eerste gezicht zijn de veranderingen van de BMW 3-serie facelift lastig aan te wijzen, maar je ziet wel meteen dat er iets veranderd is. We helpen je: de lampen zijn slanker en hebben omgekeerde ‘L’-signaturen. De 3-serie kijkt nu wat argwanend uit de ogen. De onderste grille neemt toe in formaat en ‘de aangepaste contouren en nieuwe dubbele spijlen geven de BMW-nierengrille een nog krachtigere aanblik’. Snap je?
Binnenin krijgt de BMW 3-serie facelift een curved display, bestaande uit een 12,3-inch exemplaar achter het stuur en een 14,9-inch bedieningsscherm. Deze zitten achter dezelfde glasplaat zodat ze eruitzien als één display. De centrale ventilatieopeningen zijn slanker, er zijn meer aanraakgevoelige oppervlakken en standaard krijgen alle Drietjes parkeersensoren, Live Cockpit Plus en een automatisch dimmende binnenspiegel.
Motoren BMW 3-serie facelift
Het vermogen van de 3-serie loopt van 150 tot maximaal 374 pk. De krachtigste is de M340i met een 3,0-liter zes-in-lijn. Dit is een mild-hybride en hij komt altijd met vierwielaandrijving. Dan zijn er nog de 318i, 320i en 330i, waarbij de laatste twee eventueel met vierwielaandrijving te bestellen zijn. De 320e en 330e zijn de plug-in hybrides van het stel.
Voor de liefhebbers zijn er zelfs nog wat diesels. Het dieselaanbod lijkt sterk op het benzineaanbod, minus de plug-in hybrides. Dus je hebt een 318d, 320d, 330d en zelfs de M340d. Alle uitvoeringen van de BMW 3-serie facelift, dus benzine én diesel, hebben standaard een achttraps automaat. De prijzen van de vernieuwde 3-serie volgen later; net als de facelift van de M3.
Reacties