
Vond jij de 5-serie er oubollig uitzien? Wij ook niet. Maar ja, je bent het als automerk nu eenmaal aan jezelf verplicht om automatisch een facelift door te voeren als een model een paar jaar oud is. Dus: dit is dan de nieuwe BMW 5, in zowel sedan-, Touring- als GT-vorm.
Toegegeven, de verschillen zijn minimaal. Het schijnt dat de nieren iets duidelijker omlijnd zijn, en dat de luchtinlaat in de voorbumper iets werd gewijzigd. De achterkant kreeg wat extra lijnen om de breedte te benadrukken, en de achterlichten werden aangepast. De zijknipperlichten zitten nu in de spiegels, xenon is nu standaard, en led-koplampen en -mistlampen zijn voor het eerst een optie. Het interieur werd een stukje ruimer, er zijn een paar nieuwe uitrustingsniveaus beschikbaar, plus nieuwe kleuren en velgen.
Natuurlijk gebeurde er onderhuids wel wat meer: zo werden de motoren stuk voor stuk weer zuiniger en schoner, en voldoen ze alle aan de Euro6-norm die eind 2014 gaat gelden. Het onderstel werd wat bijgeschaafd, al zouden we zo snel niet weten wat daar nog aan te verbeteren viel. Het ConnectedDrive-systeem is verbeterd, en er zijn nieuwe ecotechniekjes aan boord, die onderweg met je meedenken om je verbruik te drukken – dat maakt rijden geweldig! Ook is er nu een nieuwe instapper: de 518d, met 143 pk aan EfficientDynamics-groenheid.
Geen nood: ook het leukere spul profiteert van de aanpassingen. De M5 krijgt zelfs een optioneel Competition Package, dat het motorvermogen opkrikt van 560 naar 575 pk, de auto zo'n 10 mm lager bij de grond legt en de vering, demping en stabilisatorstangen nog verder aanscherpt. Er zijn nieuwe koolstofvezel-keramische remmen beschikbaar, en ook komt er wat meer herrie uit de twinturbo V8. Vinden we leuk.
Meer van TopGear


De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

Bij jouw volgende auto moet je misschien zelfs extra betalen voor achterlichten

Het bestverkochte merk van Nederland wil eigenlijk niet te veel elektrische auto’s verkopen

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)
