Hopelijk staat het design van de BMW 8-serie je aan, want je gaat deze designtaal terugvinden op alle nieuwe BMW-modellen. In feite komt de 8-serie de 6-serie aflossen. Hij moeten het opnemen tegen de Mercedes S-klasse Coupé en het gamma van BMW nog wat hoger in de markt zetten.

Dat betekent dat zelfs de goedkoopste versies – die uiteraard helemaal niet ‘goedkoop’ zullen zijn – dubbele wish­bones vóór zullen krijgen, een multi-link achterwielophanging, vierwielbesturing, een keuze uit achterwielaandrijving of xDrive-vierwielaandrijving, luchtvering, leer van tijgertepels en ramen van Swarovski-kristal. Oké, dat laatste is overdreven.

Valt de BMW 8-serie-prijs mee?

BMW plakt een prijskaartje op de M850i en de 840d. Beide krijgen xDrive-vierwielaandrijving. De BMW 840d krijgt een 3,0-liter zes-in-lijn met 320 pk en 680 Nm. Van 0 naar 100 km/u gaat ie in 4,9 seconden. Hij kost je ten minste 124.400 euro. Een S-klasse Coupé met dieselmotor levert Mercedes niet meer, een vergelijking is dus niet mogelijk.

De 4,4-liter V8 met 530 pk en 750 Nm vind je in de BMW M850i. In een uitstekende 3,7 seconden sprint de coupé naar de 100 km/u. Hij kost je minimaal 169.447 euro. De Mercedes S 560 Coupé met vierwielaandrijving en 469 pk kost je 184.176 euro. Geen slechte deal van BMW, dus.

Je kunt nu naar de dealer rennen om je bestelling te plaatsen. Vanaf 24 november verschijnen de eerste modellen. Of wacht je nog even op de vierdeurs versie? Of de cabriolet? Of de BMW M8?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)