BMW heeft na twintig jaar afwezigheid eindelijk de nieuwe 8-serie gepresenteerd. Bovenaan het lijstje van uitvoeringen prijkt de krachtige BMW 850i xDrive Coupé. Hij beschikt over een 4,4-liter V8, die 530 pk en 750 Nm produceert.
Het Duitse merk heeft nu een prachtige commercial gemaakt waarin de nieuwe 8 wordt gepresenteerd. Ze nemen de auto hiervoor mee naar Venetië en scheuren ermee door de smalle straatjes van de Italiaanse stad van de liefde. Dit is echter niet zomaar een reclame, BMW noemt het zelf eerder een film.
De film gaat over een jonge Venetiaanse man die als kind zijn liefde ontdekt voor auto’s en dan in het bijzonder BMW. Zijn favoriete speelgoed wordt een BMW M1 en hij raakt gefascineerd. Het liefst zou hij een BMW door de straten van zijn stad sturen, maar in een stad waar boten het enige vervoersmiddel zijn, kan hij niet leven. Hij besluit Venetië te verlaten met maar één doel: ooit terugkeren en met een BMW de straten van Venetië trotseren. Uiteindelijk lukt hem dat. Vervolgens zie je hem met de nieuwe 8-serie door de steegjes en straatjes van Venetië koersen. Nee, we huilen niet, we zijn gewoon uien aan het snijden.
Nu weet BMW dit allemaal prachtig te verpakken en er een verhaal aan vast te plakken met een hoge sentimentele waarde, maar het gaat natuurlijk vooral om de beelden. En die zijn schitterend, dus geniet nog even van de foto’s. Je hoeft in ieder geval niet meer verder te zoeken naar een nieuwe achtergrond voor je computer.
Benieuwd naar hoe ie rijdt? Lees onze 1e rij-indruk van de BMW 850i xDrive Coupé.
Moses heeft op 27 januari 2019 geschreven:
Belachelijke reclame. Een stad die vecht om overeind te blijven agv het veranderende klimaat, die vervolgens wordt misbruikt door haar grootste vijand. Smakeloos.
Alex heeft op 18 januari 2019 geschreven:
Hele mooie reclame om een BMW door Venetië te laten rijden spectaculair ??