BMW pakt het concept van de C1 overdekte scooter uit de jaren negentig weer op en vertaalt dit naar een veiligheidsconcept, de C1-E. En die laatste letter duidt natuurlijk op de volledig elektrische aandrijving van dit typische stadse vervoermiddel.
 
Er wordt door verschillende motorfietsfabrikanten en grote steden samengewerkt aan oplossingen om de veiligheid van tweewielers en hun berijders te verbeteren. De aandacht gaat vooral uit naar een betere zichtbaarheid, ontwikkeling van veiligheidsuitrusting en infrastructurele verbeteringen.
 
Veel elementen van de C1-E kennen we al van de oer-C1, zoals de rolbeugel, de dubbele veiligheidsgordels en de tweewieler is nu ook zo geconstrueerd dat de voorzijde botsenergie kan absorberen. Conclusie: die oorspronkelijke C1 was zo gek nog niet, eigenlijk zijn tijd té ver vooruit.
 
Toch is deze C1-E geen afgeleide van de bestaande scooter, maar een nieuwe ontwikkeling die volgens BMW nog niet is voorzien als productiemodel.

Reacties

Meer van TopGear