
BMW komt met een nieuwe topmotorisering voor de 1-serie. De M135i krijgt er 14 pk bij en wisselt het typeplaatje in voor M140i. Het vermogen komt neer op een smakelijke 340 pk met 500 Nm koppel.
De BMW M140i doet het sprintje vanuit stilstand naar 100 km/u in 4,8 seconden. Standaard heeft deze hot hatch natuurlijk achterwielaandrijving, en een handbak. De versie met xDrive (vierwielaandrijving) en automaat doet hetzelfde sprintje trouwens in 4,4 seconden. En daarmee is het een serieus alternatief voor de Audi RS3, die het in 4,3 seconden doet. Aan de andere kant: lekker belangrijk.
BMW hangt dezelfde nieuwe zescilinder ook in de 2-serie, onder de naam M240i. Qua prestaties scheelt het bijna niets met de M2. Sterker nog, de motor is in de basis hetzelfde. Waarom zou je dan voor de M240i gaan? Hij is naar verwachting bijna 20.000 euro goedkoper en leverbaar met vierwielaandrijving. Dat laatste hoef je niet echt, 20.000 euro overhouden kan wel prettig zijn. Maar de vraag is of hij ons net zo kan verleiden als de M2 dat deed. Dat weten we binnenkort, als we beide modellen mogen uitlaten, op straat. In juli kun jij bij de BMW-dealer aankloppen voor de nieuwe M140i en M240i. Prijzen zijn nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat
