
Dakkoffers zijn cool. Niemand weet waarom. De praktische opbergapparaten waren een synoniem voor saaie vakanties naar Zuid-Frankrijk, maar sinds Jon Olsson er tig jaar geleden een op zijn Lamborghini plantte, zijn de koffers een lifestyle-ding geworden. Dus wat is er dan cooler dan een BMW M4 met een dakkoffer? Mhh, wat dacht je van een BMW M4 met 700 pk en een koolstofvezel dakkoffer?
Dit is de BMW M4R van Carbonfiber Dynamics uit Duitsland. De tuner handelt in koolstofvezel tierelantijntjes en hangt de M4 vol met het magische materiaal. Bijvoorbeeld de voorbumper, motorkap, zijskirts, diffusor, de vleugel en de dakkoffer zijn van koolstofvezel. Een parkeerschade is dus meteen een duur geintje.
De dak-unit slokt 405 liter aan zwembroeken, snorkels, badlakens en andere dingen op die je er nooit in zult stoppen. Overigens mag je gewoon met 300 km/u over de Autobahn scheuren: dat houdt de doos gewoon. Geen overbodige luxe, want de BMW M4R heeft in totaal ongeveer 700 pk en 863 Nm koppel. Dat is bijna 300 pk meer dan standaard. Nieuwe turbo’s, methanol-injectie en een Akrapovič-pijp zorgen daarvoor.
Smikkelen van de BMW M4R doe je op de Essen Motor Show op 25 november: de SEMA van Duitsland.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Is de gefacelifte BMW M4 Competition M xDrive Cabrio je ideale levenspartner?

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

De BMW M4 CS streeft in alles perfectie na, maar vergeet één klein ding (review)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
