
Mooi ding hè, die nieuwe BMW M5? Alleen jammer dat je bankrekening al een burnout krijgt als je ernaar kijkt. In Nederland heb je pas een BMW M5 vanaf 161.498 euro. Dat moet goedkoper kunnen, toch? En wat blijkt, het kan ook echt goedkoper. De helft goedkoper zelfs, want voor de M5 die je op de plaatjes hierboven ziet, betaal je nog maar 83.900 euro. Een korting van bijna 50 procent op je M5, voor een auto die nog maar 11.098 kilometer gelopen heeft.
Dingen die te mooi lijken om waar te zijn, blijken dat in werkelijkheid ook vaak te zijn. Deze occasion is geen uitzondering. De M5 zit meer in de kreukels dan het lichaam van een gemiddelde verzorgingshuis-inwoner. De voorkant, rechterkant en de motorkap zijn het meest aangetast door de hardhandige kennismaking met een stevig oppervlak.
Er wordt niet gezegd of er schade is aan interne onderdelen, zoals de motor of de ophanging. Als alles nog naar behoren functioneert, produceert de 4,4-liter V8 biturbo 600 pk, waardoor je uit stilstand binnen 3,4 seconden op 100 km/u zit.
Als je de gehele carrosserie laat repareren, kun je verwachten dat je nog enkele duizenden euro’s kwijt bent. Om maar te zwijgen over eventuele schade aan andere onderdelen zoals de motor. Maar als je niet veel zin hebt om alles te repareren, kun je altijd nog zeggen dat het een BMW M5 met kreukeleffect is.
Meer van TopGear


De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Deze dikke BMW M5 is juist lichter geworden

BMW i5 M60 xDrive (review): nogal iGewikkeld

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)
