
Al jaren roept het internet om een BMW M7 en al jaren zegt BMW: haha, gek internet toch. Kennelijk zagen ze inmiddels toch een beetje brood in het idee, want plots laat het merk deze sloopkogel met een strikje op ons los: trakteer je ogen op de BMW M760Li xDrive.
Nee, de naam M7 kreeg ie niet, want dat zou voorbijschieten aan z'n doel. Een 7-serie moet eerst en vooral verwennen; dan pas mag hij je met een fluwelen handschoen een paar ferme meppen verkopen. Een M-plus-nummer zou erop duiden dat hij eerst en vooral sportieve bedoelingen zou hebben. Zo zit het dus niet met de M760Li.
Goed, hij heeft overal scherpe gaten in z'n carrosserie, hij staat op vreselijk dikke 20 inch velgen met 19 inch M Sport-remmen erin en heeft matgrijze accentjes in plaats van chroom. Hij zit vol M-logo's en heeft zelfs een sportuitlaat met herriekleppen. Maar stap je in de M760Li, dan val je in een donzen bed van leer en rust. Voor zolang het duurt, dan. Want start je de motor – 'slechts' een geheel nieuw ontwikkelde 6,6-liter turbo-V12 met 600 pk en 800 Nm – dan word je van 0 naar 100 km/u gestuwd in 3,9 seconden en bereik je (optioneel) een begrensde topsnelheid van 305 km/u.
De M760Li staat op een instelbaar onderstel met actieve rolstabilisatie en heeft meesturende achterwielen. Hij beschikt standaard over een achttraps Steptronic Sport-automaat en xDrive-vierwielaandrijving die als vanouds de achterwielen bevoordeelt. Uiteraard kun je 'm uitrusten met alle mogelijke elektronische foefjes, zoals een file-assistent en surround-view-camera's, maar verreweg de leukste optie is het Excellence-pakket. Bestel dit, en je M760Li verandert van een brute linkerbaanbeul in een gedistingeerde limousine (foto 10 t/m 14) met chroomrandjes en discrete V12-badges. Speciaal voor wie iedereen het snot voor de ogen wil rijden zonder op te vallen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
