
Een nieuwe uitdaging voor Brabus na een dikke V12 in de E-klasse Coupé gelepeld te hebben: kunnen ze hetzelfde doen met een cabrio? Ja, dat kunnen ze.
Deze E V12 Cabrio is met zijn 800 pk de snelste vierzits cabrio ter wereld, want hij haalt een top van 370 km/u. Je leest het goed. Als je dat al moeilijk te geloven vindt, kijk dan eens hoe het ding snelheid maakt: van 0 naar 100 km/u in 3,7 seconden, 0-200 in 9,9 seconden en 0-300 in 23,9 seconden.
Dit alles is te danken aan de 6,3-liter biturbo V12 uit de S600, die door Brabus ‘een beetje’ aangepast werd. Hij is gekoppeld aan een ouderwetse vijftraps automaat, want het nieuwe zeventientrapsspul kan al die krachten – het koppel is begrensd (!) op 1.100 Nm – simpelweg niet aan.
Uiteraard moet de auto bij dit soort snelheden wel in z’n spoor blijven, dus deed Brabus uitvoerige windtunneltests en voorzagen ze de auto van bredere wielkasten en talloze koolstofvezel frutseltjes. Enorme Brabus-remmen vonden hun weg naar de 19-inch wielen, en het verstelbare onderstel werd ontwikkeld in samenwerking met Bilstein. In het interieur vind je de beste leersoorten (eventueel in wanstaltige kleuren), de mooiste koolstofvezel sierstrips en de typische Brabus-snelheidsmeter die tot 400 km/u loopt.
Mooi spul? Ja, maar vooral ook duur spul. Neem minimaal 478.000 euro mee – exclusief belastingen – als je een E V12 Cabrio wilt hebben.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Eenhoorn voor lange afstanden: de Mercedes E 300 de 4Matic Estate All-Terrain is een diesel-PHEV

Mercedes wil van zijn taxi-imago af: aandeel keldert

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
