
Een nieuwe uitdaging voor Brabus na een dikke V12 in de E-klasse Coupé gelepeld te hebben: kunnen ze hetzelfde doen met een cabrio? Ja, dat kunnen ze.
Deze E V12 Cabrio is met zijn 800 pk de snelste vierzits cabrio ter wereld, want hij haalt een top van 370 km/u. Je leest het goed. Als je dat al moeilijk te geloven vindt, kijk dan eens hoe het ding snelheid maakt: van 0 naar 100 km/u in 3,7 seconden, 0-200 in 9,9 seconden en 0-300 in 23,9 seconden.
Dit alles is te danken aan de 6,3-liter biturbo V12 uit de S600, die door Brabus ‘een beetje’ aangepast werd. Hij is gekoppeld aan een ouderwetse vijftraps automaat, want het nieuwe zeventientrapsspul kan al die krachten – het koppel is begrensd (!) op 1.100 Nm – simpelweg niet aan.
Uiteraard moet de auto bij dit soort snelheden wel in z’n spoor blijven, dus deed Brabus uitvoerige windtunneltests en voorzagen ze de auto van bredere wielkasten en talloze koolstofvezel frutseltjes. Enorme Brabus-remmen vonden hun weg naar de 19-inch wielen, en het verstelbare onderstel werd ontwikkeld in samenwerking met Bilstein. In het interieur vind je de beste leersoorten (eventueel in wanstaltige kleuren), de mooiste koolstofvezel sierstrips en de typische Brabus-snelheidsmeter die tot 400 km/u loopt.
Mooi spul? Ja, maar vooral ook duur spul. Neem minimaal 478.000 euro mee – exclusief belastingen – als je een E V12 Cabrio wilt hebben.
Meer van TopGear


De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt
