
Mercedes bouwt steeds brutere auto’s, en Brabus weet maar van geen ophouden om ze nóg bruter te maken. Ook de SL65 AMG, de krachtigste productie-Mercedes ooit, werd nog niet snel genoeg bevonden door de ambitieuze tuner. Het gevolg is deze Brabus Vanish met niet minder dan 800 pk en 1.420 Nm (begrensd op 1.100 Nm).
De Vanish is uitgerust met een nieuw motormanagement, een high-performance rvs-uitlaat en Brabus’ eigen twinturbo-systeem met vier intercoolers, waarbij de turbinehuizen geïntegreerd zijn in de uitlaatspruitstukken. Technopraat, maar het is wel goed voor een acceleratie van 0 naar 100 in 3,6 seconden, 0 naar 200 in 9,8 seconden en een topsnelheid van ruim 330 km/u (ook weer begrensd op 320 km/u, vanwege de banden).
Ook optisch is er genoeg veranderd: zo struikelen we over het koolstofvezel, onder andere in een dikke bobbel op de motorkap, en is er in het interieur een leer-en-alcantarabom ontploft. Er is niet bekend wat deze Vanish-Oxi-Action precies kost. Durft Brabus vast niet te zeggen, en willen we ook helemaal niet weten.
Meer van TopGear


Verschil in verbruik tussen vier- en achtcilinders: het is niet wat je denkt

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Mercedes-Maybach SL 680 is rijdende Louis Vuitton-tas, maar dan duurder

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

Mercedes-AMG SL 43 review: De minst krachtige versie met een viercilinder is de fijnste

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig
