Wist je dat de naam Subway oorspronkelijk weinig te maken heeft met de metro? De oorspronkelijke naam van de broodjes zaak was ‘Pete’s Submarines’, vernoemd naar de oprichter en de ‘submarine sandwiches’ die ze verkopen. In radioreclames hoorden luisteraars echter ‘pizza marines’ en daarom veranderde de naam in ‘Pete’s Subs’, wat daarna het bekende Subway werd.

Gezien de naam Subway dus weinig met het openbaar vervoer te maken heeft, is er geen noodzaak om straks de boel te hernoemen naar ‘Sub-EV’. De keten wil namelijk gaan uitbreiden met zogenoemde ‘EV Charging Oasis’. Dit zijn een soort laadparadijzen op geselecteerde locaties, waar EV-rijders een aangename laadpauze moeten hebben.

De laadparadijzen van Subway moeten genoeg overdekte laadplaatsen hebben, een klein parkje, tafeltjes om te zitten, gratis WiFi, een speelplaats voor kinderen en toiletten. Uiteraard zijn er Subway-restaurants aanwezig om je broodjes te kopen die speciale aanbiedingen hebben voor de Oasis. En je weet het: als je ‘uhm’ zegt tijdens het bestellen ben je af.

Laadparadijzen zijn slim verkooppunt

Als er ergens een plek is waar je iets lekkers kunt slijten, is het plaatsen waar mensen toch een halfuurtje moeten wachten. Hoe vaak heb jij op het vliegveld toch even iets te eten of te drinken gehaald voor belachelijke prijzen omdat je toch niets beters te doen had? Volgend jaar wil Subway de eerste Oasis in Amerika openen.

Over plannen om in Nederland zo’n laadparadijs te openen, is nog niets bekend. Je kunt je afvragen of het nodig is. Hier kun je bij Van der Valk aan de Supercharger toekijken hoe de manager en assistent na een halfuurtje iets verhit naar buitenkomen van een ‘intensieve vergadering’. Wacht eens, had ie trouwens geen stropdas om?

Advertentie

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Meer
Advertentie