
Het zou gek zijn als jij van je ouders thuis de schoenen netjes op de deurmat moet zetten, maar dat het bezoek met modderlaarzen over het witte kleed mag lopen. En dat is nu wel een beetje wat er aan de hand is in onze zero-emissiezones. De camera’s kunnen feilloos de Nederlandse overtreders eruit pikken en een boete die kant op sturen, maar buitenlandse kenteken blijkt een stuk lastiger. En zo kunnen vervuilende diesels met buitenlandse kenteken gewoon deze milieuzones in.
De zero-emissiezones gelden alleen voor bedrijfsauto’s. Met een personenauto mag je vooralsnog altijd naar binnen. Bepaalde dieselbusjes mogen wel naar binnen, maar de oudere dieselbusjes (en gek genoeg de nieuwste) mogen niet de ZE-zones in. Doe je dit wel, krijgt de kentekenhouder een boete. Voor Nederlandse en Belgische kentekens gaat dit goed, maar Duitse kentekens krijgen geen boete op de mat. Dat heeft te maken met de privacyregels in Duitsland.
Privacyregels zijn de boosdoener
Het AD legt uit dat Duitsland pas gegevens deelt ná een overtreding. Maar zonder deze gegevens kan er niet gecheckt worden óf er een overtreding is. Vanwege deze strenge regels komen er ook bijna geen trajectcontroles voor in Duitsland. De oplossing voor nu is om boa’s de straat op te sturen om steekproeven te houden. In de politiek is het in ieder geval een mooie gelegenheid om boze dingen naar elkaar te roepen, en dat gebeurt nu ook.
Hoe groot is het probleem nu echt? Dat is niet bekend. Het is ook weer niet zo alsof mensen voortaan hun loodgieter in Duitsland bestellen omdat ze dan met de bus voor de deur kunnen parkeren. Wat wel bekend is, is dat in Rotterdam 3 procent van alle voertuigen in het centrum een buitenlandse kenteken heeft. Dit is dus van alle auto’s. Dus ook personenauto’s die sowieso mogen én dieselbusjes die ook zouden mogen. Is het echt een investering waard om dit op te lossen?
Klopt uit het land bestelling zoals frankrijk
Rechtstreeks uit frankrijk bestelling gedaan
Ik woon vlak aan grens bij duitsland uit duitsland bij de garage €5,95
Als mensen beginnen over WEF dan weet je bij voorbaat al dat het een kansloos verhaal gaat zijn vol verbasteringen. Het blijft humor om te zien dat die types doen alsof ze het licht uitgevonden hebben maar overduidelijk hersencellen tekort komen. Wat een stel losers bij elkaar zeg.
Alles wordt door “links” kapotgemaakt onder aanvoering van het WEF.Die wil hebben dat wij niets/veel minder hebben dan veel gelukkiger zijn. Dit zijn ook de woorden van die Francien Timmermans, de galbak en rat.
Hoop geluk om niets, stook hier gewoon hout als het koud is, pallets van een bedrijf die er graag vanaf wil, gelijmd hout of geverfd geen probleem brand heel goed. Van 2 zijden blijdschap, hun gratis van de pallets af en ik gratis hout, toen ik nog alleen woonde kon ik terug naar 53 euro in de maand voor gas en elektra. Ben helemaal klaar met het milieu geneuzel, of we in Nederland een verschil kunnen maken, wat we hier in een jaar aan co2 besparen gooid China er in een dag weer uit. En de geschiedenis heeft al aan getoond dat er planten bij komen en weer verdwijnen. Zelfde discussie over militaire oefenterreinen, daar zware tegenstanders tegen maar de kenners geven aan dat dat de beste natuurgebieden zijn, heb het zelf meegemaakt de dieren op het schiet terrein in het t’Harde schuilen overdag in de bosrand, zat er zelf ook naar dan wel in een bunker.
De “beste” oplossing is het invoeren van een milieu vignet wat op de voorruit geplakt dient te worden en vantevoren in het thuisland aangevraagd moet worden alvorens van het Nederlandse wegennet en de steden gebruikt gemaakt mag worden. In de ons omringende landen is dit al geruime tijd normaal geworden.
Laat maar lekker voor “links” leggen de grote stad. Kunnen ze eindelijk integreren in de moslim gemeenschap
Alles is erop gericht om de bevolking en de ondernemers ( is ook bevolking) zoveel mogelijk klem te zetten, te verzwakken en te onderdrukken, en het leven zo onmogelijk te maken. Ondernemers op hoge kosten jagen terwijl het steeds lastiger wordt voor ze om geld over te houden om fatsoenlijk van te leven. De politici in Den Haag en Brussel hebben geen probleem. Die krijgen hun topsalarissen met riante wachtgelden uit de belasting pot. Dus deze club stampt het volk kapot en profiteert van de opbrengsten uit het volk. Ondertussen dienen ze de EU agenda die als doel heeft om alle macht en controle bij een paar entiteiten onder te brengen. En die sturen niet aan op ons belang.
Alles is erop gericht om de bevolking en de ondernemers ( is ook bebokkknf) zoveel mogelijk klem te zetten en het leven onmogelijk te maken. Ondernemers op hoge kosten jagen terwijl het steeds lastiger wordt voor ze om geld over te houden om van te leven. De politici in Den Haag en Brussel hebben geen probleem. Die krijgen hun topsalarissen met riante wachtgelden uit de belasting pot. Dus deze club stampt het volk kapot en profiteert van de opbrengsten uit het volk. Ondertussen dienen ze de EU agenda die als doel heeft om alle macht en controle bij een paar entiteiten onder te brengen. En die sturen niet aan op ons belang.
Tja mijn auto op gas is natuurlijk veel vervuilender als dat cruise ship dat zelfs gele chemische rook uit staat te blazen!!! Of is dat ook niet te controleren omdat het onder panamese vlag vaart!!!
We leven tegenwoordig in een land waar het alleen maar draait om geld.
Alle regels worden op een niet doordachte/ vervelende manier door je strot geduwd.
En het ergste is, dat er niet eens een goed plan is. Ze bedenken wat, en dat moet het Ei van Colombus zijn.
De allergrootste vervuilers in dit land zijn, het kabinet en de belastingdienst. Graaiers zijn het.
We leven tegenwoordig in een land waar het alleen maar draait om geld.
Alle regels worden op een niet doordachte/ vervelende manier door je strot geduwd.
En het ergste is, dat er niet eens een goed plan is. Ze bedenken wat, en dat moet het Ei van Colombia zijn.
De allergrootste vervuilers in dit land zijn, het kabinet en de belastingdienst. Graaiers zijn het.
U overdrijft. Er wordt niets verpest. Benzine/dieselmotoren zijn nog nooit zo schoon geweest, maar het is nooit genoeg. Binnensteden worden kapot gemaakt door dit beleid en dat is niet overdreven.
Zero emissie is voor de binnenstad het beste. Voor de gezondheid vsn de bewoners. Emissie verpest onze wereld. Dus binnensteden alles op elektrisch. Maar dan wel voor Nederlanders EN buitenlanders. Dus buitenlandse kentekens ook weren.
Goh, ja het allergrootste probleem in de binnenstad is dat er af en toe een diesel bus door de straat rijd! Of hebben die fietsende binnenstad politici gewoon te veel tijd?
Netto resultaat is natuurlijk, dat de binnenstad daardoor lekker duur wordt en daardoor lekker elitair wit blijft.
Ronduit belachelijk al die kutregels hier!!word er niet goed van…gaat alleen om geld geld geld
En Europa wil zo graag op de Verenigde Staten lijken……nou in de verste verten niet. Alles voor het heilige milieu .Laat mij niet lachen. In het leven geroepen door linkse stromingen in de Europese politiek met Brussel als hoofdstad. En ieder land vult het op zijn eigen manier in. Zakkenvullers zijn het. Lang leve Europa…..
Wederom een teken dat we in rigen land verarscht worden door onze eigen staat.
Hoe lang nog voor het volk eindelijk wakker wordt en de Staat, inclusief koningshuis, berecht wegens volks verraad?
Hoe kan dit in Nederlandse wet staat in art 1 dat iedere inwoner gelijk is. Dus hoe kan een Nederlandse burger een boete krijgt als hij de milieu zone in rijd met een diesel en b.v. een Pool die in Nederland woont en met een Pools kenteken plaat rijdt rustig in elke zone kan rijden. Als deze Pool ook nog eens een zzp,er is dan kan voor een leuk prijsje werken wat een nederlander niet kan. Dus ook nog onnodige concurrentie
Buitenlandse kentekens mogen ook niet de ZE zone in. Alleen mogen die niet worden bekeurd via een camera. Een BOA of agent mag wel terplekke een boete opleggen.