Je kijkt naar de Byton Concept, het eerste studiemodel van een nieuwe Chinese start-up. De SUV volgt de oudste gevangenisregel die er is: kies de grootste bullebak uit en geef ‘m een muilpeer. In het geval van Byton liep het op Mercedes af met zijn twee miezerige 12,3-inch schermpjes (die niet eens in elkaar overlopen) en gaf hem een klap met zijn 49-inch bioscoop.

Als trap na, plaatst Byton nog een extra scherm op het stuur. Op je telefoon turen achter het stuur mag niet, maar een overdaad aan prikkels ontvangen via een 49-inch breedbeeldscherm? Geen probleem, joh. Je houdt ‘m toch niet vast? Nou dan.

Laat me raden, elektrische SUV?

Uiteraard is het – net als alle vierhonderd andere start-ups – een elektrische auto. Een laadbeurt geeft je zo’n 500 kilometer actieradius. Je kunt kiezen voor een versie met één elektromotor en 268 pk, of twee elektromotoren met een gecombineerd vermogen van 469 pk.

Groot?

Hij moet wel groot zijn, anders past die zonnebank van een scherm niet op het dashboard. De Byton Concept is 1,9 meter breed en 4,8 meter lang. Onder de auto verstopt het merk aerodynamische delen om de luchtweerstand te verminderen.

Wanneer komt ie?

Als hij komt (en dat is altijd maar de vraag) komt de Byton Concept in 2019. Al heet ie dan geen Concept meer, uiteraard. Het merk mikt op een prijs van 45.000 dollar.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)