Cadillac CT6 V-Sport is de M5 uit Amerika

Het nieuwe vlaggenschip van Cadillac is hier: de CT6 V-Sport

Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport
Cadillac CT6 V-Sport

Het script ligt klaar, de acteurs zijn geregeld, en je #MeToo-schandaal verschijnt hopelijk pas over twee jaar in de media. Je bent klaar om een actiefilm op te nemen. Nu alleen nog het vervoer van de diabolische slechterik.

Laat ons een suggestie doen: de nieuwe Cadillac CT6 V-Sport. De supersedan zit qua formaat tussen de E- en S-klasse in, en dit is de eerste V-uitvoering van de CT6. Een 4,2-liter biturbo V8 produceert ongeveer 550 pk en 850 Nm koppel. Genoeg om de protagonist (laten we zeggen in een BMW M5?) het leven zuur te maken.

Hoe snel de Cadillac CT6 V-Sport van nul naar honderd sprint, zegt Caddi nog even niet. Zoek het in de buurt van de vier seconden. De nieuwe V8 stuwt zijn vermogen via een tientrapsautomaat naar alle wielen.

Gaat de Cadillac CT6 V-Sport alleen snel in een rechte lijn?

Vast niet. Tussen de achterwielen hangt een mechanisch sperdifferentieel en op de uiteindes van de aandrijfassen monteert Cadillac Brembo-remmen. De hele ophanging werd herzien voor een betere wegligging en aan de uitlaat werden decibellen toegevoegd.

Voor de achtervolgingen druk je op de Track-knop. Dan geeft Cadillac CT6 V-Sport meer feedback door het stuur en verdeelt het systeem het vermogen dat naar de wielen gaat op een andere manier. Oh, en de uitlaat wordt luider. Stilte op de set!

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws