
De oorspronkelijke C3 Aircross arriveerde in 2017 en legde de nadruk op comfort. De facelift van de Citroën C3 Aircross legt de focus ergens anders: op zijn smoelwerk. Volgens Citroën is het nieuwe aanzicht het resultaat van ‘volwassen worden’. De Citroën C3 Aircross is dus de ideale metafoor voor hoe je je voelt als je 30 wordt. In ieder geval op de zondagochtenden. Het merk noemt het een ‘frisse, volledig nieuwe voorzijde die meer kracht uitstraalt’.
Het is niet allemaal slecht nieuws. Bij de facelift introduceert Citroën voor de C3 Aircross de grotere Advanced Comfort-stoelen uit de C5. Deze hebben in vergelijking met de oude stoelen 15 millimeter extra schuim. Er valt volop te personaliseren bij de nieuwe C3 Aircross: je kunt kiezen uit zeven lakkleuren, vier kleurpakketten en twee dakkleuren. Ook zijn er nieuwe velgdesigns beschikbaar. Voor het interieur zijn er vier verschillende thema’s. Het scherm binnenin is nu groter en er is een head-up display.
Lees ook: Is de goedkope elektrische Citroën ë-C3 ook nog een beetje goed? (review)
De Citroën C3 Aircross facelift komt in juni 2021 naar de dealers. Er is keuze uit benzine- en dieselmotoren met vermogens tussen de 110 en 130 pk. De prijzen volgen later. Zou deze facelift goed zijn voor nog eens 330.000 exemplaren van de Aircross?
Meer van TopGear


Is de goedkope elektrische Citroën ë-C3 de moeite waard? (review)

De nieuwe Citroën C3 Aircross is plots groot genoeg voor zeven personen

Zelfs de Citroën C3 is nu een crossover: dit is de elektrische Citroën ë-C3

Citroën C3 Air is een vergeten concept

Citroën C3 Aircross PureTech 110 Shine

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

De nieuwe Citroën C3 Aircross is plots groot genoeg voor zeven personen

Citroën C3 Aircross: 1e rij-indruk

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Hoe kunnen zoveel mensen zo’n dure nieuwe auto betalen? Dit zijn de verschillende opties

Dit is geen flitspaal of verkeerscamera, maar wat is deze verdachte paal dan wel?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

Wanneer wordt eindelijk de configurator voor de c3 aircros 2021 gepubliceerd met alle kleuren en toepassingen ??
Kijk ik sluit me helemaal aan bij Arthur betreffende deze facelift. Maar dat Citroën alleen lelijke auto’s zou maken is bouse de taureau (stieren mest)
Ik vind de nieuwe C4 en gefacelifte C3 en C5 Aircross zeer geslaagde ontwerpen. En blijkbaar ik niet alleen, ze verkopen als sandwichs chauds (warme broodjes).
Snap niet waarom er steeds lelijke auto’s bij Citroën gemaakt worden inderdaad ziet er niet uit
Terwijl ze het wel kunnen bij PSA bijvoorbeeld de lijn van Peugeot .