De oorspronkelijke C3 Aircross arriveerde in 2017 en legde de nadruk op comfort. De facelift van de Citroën C3 Aircross legt de focus ergens anders: op zijn smoelwerk. Volgens Citroën is het nieuwe aanzicht het resultaat van ‘volwassen worden’. De Citroën C3 Aircross is dus de ideale metafoor voor hoe je je voelt als je 30 wordt. In ieder geval op de zondagochtenden. Het merk noemt het een ‘frisse, volledig nieuwe voorzijde die meer kracht uitstraalt’.
Het is niet allemaal slecht nieuws. Bij de facelift introduceert Citroën voor de C3 Aircross de grotere Advanced Comfort-stoelen uit de C5. Deze hebben in vergelijking met de oude stoelen 15 millimeter extra schuim. Er valt volop te personaliseren bij de nieuwe C3 Aircross: je kunt kiezen uit zeven lakkleuren, vier kleurpakketten en twee dakkleuren. Ook zijn er nieuwe velgdesigns beschikbaar. Voor het interieur zijn er vier verschillende thema’s. Het scherm binnenin is nu groter en er is een head-up display.
Lees ook: Is de goedkope elektrische Citroën ë-C3 ook nog een beetje goed? (review)
De Citroën C3 Aircross facelift komt in juni 2021 naar de dealers. Er is keuze uit benzine- en dieselmotoren met vermogens tussen de 110 en 130 pk. De prijzen volgen later. Zou deze facelift goed zijn voor nog eens 330.000 exemplaren van de Aircross?
Geypen Jozef heeft op 30 april 2021 geschreven:
Wanneer wordt eindelijk de configurator voor de c3 aircros 2021 gepubliceerd met alle kleuren en toepassingen ??
Robert Remijnse heeft op 20 februari 2021 geschreven:
Kijk ik sluit me helemaal aan bij Arthur betreffende deze facelift. Maar dat Citroën alleen lelijke auto’s zou maken is bouse de taureau (stieren mest)
Ik vind de nieuwe C4 en gefacelifte C3 en C5 Aircross zeer geslaagde ontwerpen. En blijkbaar ik niet alleen, ze verkopen als sandwichs chauds (warme broodjes).
Arthur Dekker heeft op 12 februari 2021 geschreven:
Snap niet waarom er steeds lelijke auto’s bij Citroën gemaakt worden inderdaad ziet er niet uit
Terwijl ze het wel kunnen bij PSA bijvoorbeeld de lijn van Peugeot .