Wat Opel kan, kunnen wij ook, moeten ze bij Citroën gedacht hebben en daarom krijgt de
Meriva er een concurrent bij in de vorm van de C3 Picasso. Het concept is volledig nageaapt, de auto heeft een bescheiden lengte van 4,08 meter, maar is met 1,62 meter behoorlijk hoog. De neus is kort, de achterkant vormeloos recht. En die achterlichten, aaaahhhhhhh!!!
De C3 Picasso beleeft zijn debuut op de Mondial de l’Automobile begin oktober en gaat volgend voorjaar de weg op. Citroën vult met deze Picasso een gat waarvoor het zelf heeft gezorgd. De nieuwe Berlingo is buitenproportioneel gegroeid en daardoor voor een deel van de klantengroep te groot.
Tja, de C3 Picasso is een auto van het type waarbij functionaliteit belangrijker is dan de vormgeving. Vandaar 500 liter bagageruimte, maar een styling die weinig hoofden zal doen draaien. Citroën spreekt van ‘originele proporties’, tja je moet er als PR-afdeling maar wat van maken. We zien vooral trekjes van de fantasieloze Japanse schoenendozen of rare gedrochten als de Daihatsu Materia.
En de motoren? Allemaal bekend van de 1.4 VTi en 1.6 VTi (95 en 120 pk) tot en met de 1.6 HDiF 110 pk. Ook de indeling van het interieur is al eerder vertoond, maar beslist functioneel: drie afzonderlijke stoelen achterin en een neerklapbare passagiersstoel.
Reacties