
Het is feest in de brasserie, want de Citroën SM bestaat 40 jaar. Welke Citroën? Nou, die ene apart gevormde coupé met Maserati-motor. Die met dat nummerbord achter glas. Waar Johan Cruyff ook in reed. Juist, die.
Om te vieren dat er al 40 jaar zo’n schitterende auto onze wegen (of garagewerkplaatsen) siert, heeft de Citroën SM Club komende zaterdag een meeting in Teteringen (bij Breda) georganiseerd. Het doel hiervan: zoveel mogelijk SM’s bij elkaar brengen, en er dan met z’n allen geïnteresseerd omheen lopen, of op picknickstoeltjes ernaast gaan zitten met een gelukzalige uitdrukking op je gezicht.
Dus heb je een SM of ken je iemand die er een heeft, hou dan zaterdag de 26e vrij in je agenda en kijk hier voor de details. Mais oui!
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Jazeker, dit moet moet op een eend lijken, alleen zien wij het niet

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
