Crossovers zijn officieel voor 55-plussers

Hoge nep-offroaders favoriet onder ouderen? Dat meen je niet

Renault Captur TCe 120 Initiale Paris
Renault Captur TCe 120 Initiale Paris
Renault Captur TCe 120 Initiale Paris
Renault Captur TCe 120 Initiale Paris
Renault Captur TCe 120 Initiale Paris
Renault Captur TCe 120 Initiale Paris
Renault Captur TCe 120 Initiale Paris
Renault Captur TCe 120 Initiale Paris

Heb jij, om wat voor reden dan ook, een bloedhekel aan iedereen boven de 55 jaar? En wil je deze kraakbeen-uitgedaagden (jouw woorden) koste wat kost weren uit jouw wijk? Verlaag de maximale doorrijhoogte. De mensen uit de tijd dat alles beter was, zullen niet meer komen.

Want iets wat iedereen allang wist, is bevestigd: hoge crossovers zijn officieel voor oude mensen. Van net geen 70 procent van alle crossover-kopers zit de helft van het leven er al op. Dat blijkt uit onderzoek van het AD.

De Renault Captur blijft de populairste keuze voor mensen die de bril op het puntje van hun neus zetten om op hun telefoon te kijken (en het ‘Whatsup’ noemen). Hij stond bovendien als negende als de bestverkochte auto’s van 2017. En kopen doen ze: vorig jaar was één op de vijf verkochte auto’s in Nederland een crossover, of ‘lower utility vehicle’.

De mensen wier leeftijd het nieuwe 40 is, benoemen vooral de hoge instap als voordeel. Iets met knieën en ruggen, en zo. Voor een paar centimeter bodemspeling betaal je in het geval van de Renault zo’n 4.000 euro extra, want in feite is de Captur een verhoogde Clio. De duurste Captur, een Initiale Paris met 120 pk, kost overigens net zoveel als een Renault Clio RS. Belangrijke informatie als je de dealer binnenstapt.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken