
Slecht nieuws. Dit is de nieuwe Dacia Sandero RS en hij komt niet naar Nederland. De snelle Dinky Toy rijdt al een aantal jaar door Brazilië met een groot Renault-logo op z’n neus. Hij is nu gefacelift met nieuwe lampen en bumpers. In Nederland produceert de Sandero maximaal 90 pk.
Auto’s die hier als Dacia verkocht worden, krijgen in andere landen een Renault-logo op het blik gedrukt. De Dacia Sandero RS is een hot hatchback van de oude stempel, wat betekent dat ie een grote, atmosferische motor krijgt én een handbak. Twee dingen die de Clio RS niet biedt.
De 2,0-liter produceert 150 pk op ethanol en 144 pk op reguliere benzine. De 0-100-tijd is een platte 8 seconden en de topsnelheid is ruim 200 km/u. Dat klinkt allemaal niet heel heftig, totdat je de prijs hoort: 15.000 euro. Hier kost een Sandero met 70 pk al 13.830 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

De populairste auto in Europa van dit moment is niet wat je zou verwachten

Opel Corsa vs Dacia Sandero vs Skoda Fabia: wat is de beste stadsauto?

Dacia Sandero Stepway Extreme review: Het blijft gelukkig een Dacia

Dacia Sandero Stepway TCe 90 Comfort

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Met deze uitvinding kan elke elektrische auto omgebouwd worden tot benzineauto (want dat is nodig)

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

Nederlanders worden genaaid met bpm en allerlei andere belasting over belasting vormen. Dat heet dus een verenigd Europa. Nou niet voor ons.
Beste J. de Groot.. beetje kort door de bocht. Moeten ze dan alle prijzen, accijnzen, etc gelijk trekken? Ben benieuwd of je opmerking dan nog hetzelfde zou zijn…
Het wordt tijd dat de prijzen binnen Europa eens gelijk getrokken worden.
Een Dacia (en overige merken) is in de ons omringende landen duizenden Euro’s goedkoper dan in ons land.
Eén Europa? Niet wanneer het de burger uitkomt.