
Slecht nieuws. Dit is de nieuwe Dacia Sandero RS en hij komt niet naar Nederland. De snelle Dinky Toy rijdt al een aantal jaar door Brazilië met een groot Renault-logo op z’n neus. Hij is nu gefacelift met nieuwe lampen en bumpers. In Nederland produceert de Sandero maximaal 90 pk.
Auto’s die hier als Dacia verkocht worden, krijgen in andere landen een Renault-logo op het blik gedrukt. De Dacia Sandero RS is een hot hatchback van de oude stempel, wat betekent dat ie een grote, atmosferische motor krijgt én een handbak. Twee dingen die de Clio RS niet biedt.
De 2,0-liter produceert 150 pk op ethanol en 144 pk op reguliere benzine. De 0-100-tijd is een platte 8 seconden en de topsnelheid is ruim 200 km/u. Dat klinkt allemaal niet heel heftig, totdat je de prijs hoort: 15.000 euro. Hier kost een Sandero met 70 pk al 13.830 euro.
Meer van TopGear


De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

De populairste auto in Europa van dit moment is niet wat je zou verwachten

Opel Corsa vs Dacia Sandero vs Skoda Fabia: wat is de beste stadsauto?

Dacia Sandero Stepway Extreme review: Het blijft gelukkig een Dacia

Dacia Sandero Stepway TCe 90 Comfort

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

Nederlanders worden genaaid met bpm en allerlei andere belasting over belasting vormen. Dat heet dus een verenigd Europa. Nou niet voor ons.
Beste J. de Groot.. beetje kort door de bocht. Moeten ze dan alle prijzen, accijnzen, etc gelijk trekken? Ben benieuwd of je opmerking dan nog hetzelfde zou zijn…
Het wordt tijd dat de prijzen binnen Europa eens gelijk getrokken worden.
Een Dacia (en overige merken) is in de ons omringende landen duizenden Euro’s goedkoper dan in ons land.
Eén Europa? Niet wanneer het de burger uitkomt.