
Slecht nieuws. Dit is de nieuwe Dacia Sandero RS en hij komt niet naar Nederland. De snelle Dinky Toy rijdt al een aantal jaar door Brazilië met een groot Renault-logo op z’n neus. Hij is nu gefacelift met nieuwe lampen en bumpers. In Nederland produceert de Sandero maximaal 90 pk.
Auto’s die hier als Dacia verkocht worden, krijgen in andere landen een Renault-logo op het blik gedrukt. De Dacia Sandero RS is een hot hatchback van de oude stempel, wat betekent dat ie een grote, atmosferische motor krijgt én een handbak. Twee dingen die de Clio RS niet biedt.
De 2,0-liter produceert 150 pk op ethanol en 144 pk op reguliere benzine. De 0-100-tijd is een platte 8 seconden en de topsnelheid is ruim 200 km/u. Dat klinkt allemaal niet heel heftig, totdat je de prijs hoort: 15.000 euro. Hier kost een Sandero met 70 pk al 13.830 euro.
Meer van TopGear


Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

De populairste auto in Europa van dit moment is niet wat je zou verwachten

Opel Corsa vs Dacia Sandero vs Skoda Fabia: wat is de beste stadsauto?

Dacia Sandero Stepway Extreme review: Het blijft gelukkig een Dacia

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Alle modellen die jij wilt heeft Ford geschrapt, en daar hebben ze nu spijt van

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Nederlanders worden genaaid met bpm en allerlei andere belasting over belasting vormen. Dat heet dus een verenigd Europa. Nou niet voor ons.
Beste J. de Groot.. beetje kort door de bocht. Moeten ze dan alle prijzen, accijnzen, etc gelijk trekken? Ben benieuwd of je opmerking dan nog hetzelfde zou zijn…
Het wordt tijd dat de prijzen binnen Europa eens gelijk getrokken worden.
Een Dacia (en overige merken) is in de ons omringende landen duizenden Euro’s goedkoper dan in ons land.
Eén Europa? Niet wanneer het de burger uitkomt.