
Slecht nieuws. Dit is de nieuwe Dacia Sandero RS en hij komt niet naar Nederland. De snelle Dinky Toy rijdt al een aantal jaar door Brazilië met een groot Renault-logo op z’n neus. Hij is nu gefacelift met nieuwe lampen en bumpers. In Nederland produceert de Sandero maximaal 90 pk.
Auto’s die hier als Dacia verkocht worden, krijgen in andere landen een Renault-logo op het blik gedrukt. De Dacia Sandero RS is een hot hatchback van de oude stempel, wat betekent dat ie een grote, atmosferische motor krijgt én een handbak. Twee dingen die de Clio RS niet biedt.
De 2,0-liter produceert 150 pk op ethanol en 144 pk op reguliere benzine. De 0-100-tijd is een platte 8 seconden en de topsnelheid is ruim 200 km/u. Dat klinkt allemaal niet heel heftig, totdat je de prijs hoort: 15.000 euro. Hier kost een Sandero met 70 pk al 13.830 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear


Veiligheid Dacia: 2/5 sterren bij Euro NCAP

Dacia Sandero en Logan zijn helemaal nieuw

Een goed alternatief voor de Dacia Sandero?

Toyota Aygo vs Dacia Sandero vs Suzuki Ignis

Dacia-rijder is de driftkoning van Marokko

Geniaal: Dacia geeft BMW-rijders die niet willen betalen voor stoelverwarming een gratis kruik

Is de hybride Dacia Jogger zijn geld waard?

Baas Dacia: ‘Waarom zouden we rijstrookassistentie aanbieden als iedereen het toch uitzet?’

Waarom de (goedkope) Dacia Jogger een briljante auto is

Is de Dacia Jogger veilig? Volgens de Euro NCAP niet

Dacia Jogger: 1e rij-indruk

Ook de Polestar 2 krijgt achterwielaandrijving en meer vermogen (plus een nieuwe neus)

De nieuwe Mercedes-AMG CLA 45 heeft nog steeds de krachtigste viercilinder ter wereld

Het verstandige Volvo stapt ineens weer over op achterwielaandrijving

De elektrische e-tron heet nu Audi Q8 e-tron, om het net even wat verwarrender te maken

Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit

Ford Focus ST review: Kon de hot hatch nog worden verbeterd?

Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro

The Stig rijdt op het TopGear-circuit met een getunede Toyota GR Yaris

Driftige man laat op bergweg zien hoe je (volgens hem) met de Toyota GR Yaris moet rijden

Deze gloednieuwe Wallys 719 is eigenlijk een oude auto (die we hier ook ooit hadden)

Je kunt nu een ‘nieuwe’ Peugeot 205 GTI bestellen met 200+ pk

Geen grap: Nederlandse Toyota-dealer weigert Lamborghini-rijder voor een proefrit

Jammer: Je mag geen wallride meer doen van NASCAR

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen

De Range Rover Velar heeft een milde facelift gekregen

De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag

Hans Akke heeft op 18 oktober 2019 geschreven:
Nederlanders worden genaaid met bpm en allerlei andere belasting over belasting vormen. Dat heet dus een verenigd Europa. Nou niet voor ons.
Stephan heeft op 8 augustus 2019 geschreven:
Beste J. de Groot.. beetje kort door de bocht. Moeten ze dan alle prijzen, accijnzen, etc gelijk trekken? Ben benieuwd of je opmerking dan nog hetzelfde zou zijn…
J. de Groot heeft op 6 augustus 2019 geschreven:
Het wordt tijd dat de prijzen binnen Europa eens gelijk getrokken worden.
Een Dacia (en overige merken) is in de ons omringende landen duizenden Euro’s goedkoper dan in ons land.
Eén Europa? Niet wanneer het de burger uitkomt.