Toeval bestaat niet. Daarom sprinten de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, de Mercedes-AMG C 63 S Coupé en de Audi RS 5 allemaal in 3,9 seconden naar de 100 km/u. Voor wie geen uitgesproken voorkeur heeft en wel een zak met poen, staat dan voor een lastige keuze. Om de keuzestress te verminderen, geeft ABT de RS 5 een kleine voorsprong. Van zo’n 60 pk. Het vermogen van de Audi RS 5 van ABT groeide tot 510 pk en het koppel is nu 680 Nm (+80).
De toename van het vermogen betekent dat RS 5 nu exact evenveel vermogen heeft als een Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio en een Mercedes-AMG C 63 S Coupé. Toeval bestaat niet, zeiden we toch? Theoretisch zou de Audi RS 5 van ABT nu nipt sneller moeten zijn. Waarom zou je anders de ingreep doen, immers.
Nog meer veranderingen aan de Audi RS 5 van ABT?
Ook de velgen zijn niet standaard bij ABT. De 20-inch units zijn in verschillende designs te krijgen. Daarbij kun je uit veel verschillende tinten zwart kiezen, want als je voor zwart gaat, ga je nooit meer terug. Als ABT er nu nog voor zorgt dat de RS 5 meer dan 8.000 toeren per minuut maakt, zijn we helemaal tevreden.
Voor de motorupgrade geef je een zak met een kleine 5.000 euro aan ABT. Dat betekent dat je 83 euro per extra pk kwijt bent. Plus nog een beetje voor de velgen.
Reacties