
Wil je spelen met 400 pk en luisteren naar vijfcilinderzang van de Audi TT RS, maar wil je niet in een kappersauto rijden? Koop dan de Audi TT RS, want dat is geen kappersauto meer. Wil je dan nog twee deuren erbij? Koop dan de nieuwe Audi RS3 Limousine.
Eindelijk is hij hier: de Audi RS3 Limousine. We hoopten al tijden dat hij kwam, want wat is het toch een lust voor het oog. Zelfs mooier dan de Sportback. Bestel hem alleen wel even zonder dat afzichtelijke Quattro-logo in de grille. De nieuwe RS3 heeft de 2,5-liter vijfcilinder uit de Audi TT RS en dezelfde 400 pk. Hij is iets zwaarder, dus het sprintje naar de 100 km/u duurt 4,1 seconden (TT RS: 3,7 s). De topsnelheid is 250 km/u, maar als je het lief vraagt (en extra betaalt), verhoogt Audi dat naar 280 km/u.
En de RS3 belooft een stuk spannender te zijn dan de S3: de stabiliteitsregeling beschikt over een sportmodus die gecontroleerde drifts mogelijk maakt. De RennSport3 is 25 millimeter lager dan de burgeruitvoering. Verder is het gewoon een hele snelle A3 Limousine. Hij komt in de tweede helft van volgend jaar, dat is dan weer niet snel genoeg.
Meer van TopGear


Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

Dit zou best eens de goedkoopte Audi RS 3 van Nederland kunnen zijn – als je het durft

Is 139 kilometer op een volle accu voldoende voor dagelijks gebruik?

Dit is de PHEV met de grootste elektrische actieradius van Nederland

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Cloe Downsett heeft een bijzondere baan bij Rolls-Royce

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Fijn dat je de foto,s niet meer fatsoenlijk kunt zie door het banner et andere toppics rechts (niet dus)