Het lijkt erop dat Audi een belangrijke beslissing heeft genomen omtrent de nieuwe A4: de BMW 3-serie mag voortaan de beter rijdende auto zijn. Dat is belangrijk, want anders zou de A4 niet mogen schitteren op deze pagina.

Spreken we in raadselen?

We leggen het uit. Door de hoop op te geven een achterwielaangedreven icoon te verslaan met een voorwielaangedreven platform, kan Audi zich concentreren op zaken die de meeste mensen veel belangrijker vinden: een stil, comfortabel interieur, technologie die je mond doet openvallen en echt rijplezier. Niet alle Audi’s kunnen dat laatste claimen; een aantal is juist ten onder gegaan aan hun fervente pogingen om beter te rijden dan hun rivalen. In een auto die vooral op de snelweg wordt gebruikt, is dat wel zo’n beetje het laatste wat je wilt.

Omhels dus, en juich voor, de anti-sportieve beweging die met de Audi A4 2.0 TDI 190 pk Ultra in gang is gezet – hij is de beste auto ter wereld om veel mee te rijden.

Nog even wat cijfers

1.500 km
Actieradius met een optionele grotere tank

62.4 db
Interieurgeluid bij 120 km/u, minder dan een Bentley Bentayga

3,8 l/ 100km
Iet meer als je voor de S tronic-automaat kiest

0-100 km/u in 7,7 s
Snel genoeg voor de gemiddelde forens toch?

102 g/km CO2
Schoner dan z’n meeste concurrenten

400 nm
Evenveel koppel als een Honda Civic Type R

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)