
Op dit moment vindt er een complete slachtpartij plaats in een heel specifiek gedeelte van de markt. De BMW M3 maakt qua verkoopcijfers compleet gehakt van de Mercedes C 63 en de Audi RS 4. De Audi is inmiddels uit productie (er komt een opvolger), maar die C 63 is eveneens zeer recent. Een groot verschil is de motor, de C 63 heeft een viercilinder de M3 een zescilinder. Voor wie dacht dat de volgende M3 ook wel een vierpitter zou krijgen: nee. De volgende BMW M3 krijgt namelijk een zescilinder.
Dat bevestigt BMW M-baas van Frank van Meel, of zoals de fanboys hem noemen: ‘Frank van ///Meel’. Aan Bimmer Today verklapt Frank dat BMW de M3 met zescilinder zal blijven aanbieden zolang er vraag naar is. Op dit moment zijn ze bezig om de aandrijflijn geschikt te maken voor de Euro 7-uitstootnormen.
Mooi dat de benzine M3 blijft, maar komt er ook een elektrische?
Komt er dan geen elektrische BMW M3? Jazeker, die komt er ook gewoon aan. Net als meer merken zal BMW op twee paarden gaan wedden. Elektrisch omdat het moet, benzine omdat de markt dat dat wil. Misschien dat men met de elektrische M3 er toch anders over na gaat denken. Deze zal op het Neue Klasse-platform komen te staan.
De elektrische M3 krijgt niet één, niet twee, niet drie, maar maar liefst vier elektromotoren: voor elk wiel een. In totaal heeft deze 1.341 pk, waarmee het meteen een van de snelste auto’s ter wereld zal worden en sowieso van de klasse. Mochten klanten dat vermogen niet interessant vinden en gewoon een benzine-M3 wensen, zal BMW ‘m gewoon blijven bouwen.
Lees ook: BMW M3 verliest kenmerkende ‘angel eyes’, krijgt extra vermogen terug
De huidige BMW M3 – ook met zescilinder – blijft voorlopig nog in productie. Als we de geruchten van Bimmerpost kunnen geloven (die tijdlijn klopt vaak), blijft de BMW M3 tot februari 2027 in productie. De M3 Touring mag ietsje langer door, tot oktober 2027. De introductiedatum van de elektrische BMW M3 is nog niet bekend, maar we weten al de modelcode: G84. Kun je die alvast mooi uit je hoofd leren.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De BMW M3 blijft nog heel lang een zescilinder houden, dit is waarom”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Deze opgeleukte BMW M340i heeft een fraaiere neus dan de M3 én meer koppel

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Mmm, dacht dat dit al langer bekend was, of ging dat om behoud van de handbak… Misschien kan de M3 ook weer een normaal dasboard krijgen, in ieder geval het gedeelte achter het stuur, dat ziet er niet uit.
De 3 streepjes in de naam van die man: hij loopt ws altijd op Adidas-schoenen 😂