
Een tijdje terug maakten we kennis met de Ram 1500 BEV: een conceptversie van de eerste elektrische pick-up van het merk. De productieversie heet de Ram 1500 REV, maar helaas kun je er niet mee revven. Wel is de elektrische pick-up ouderwets inefficiënt, want erg zuinig met zijn kWh’tjes is de Amerikaan niet. Check hieronder hoe hij het doet tegenover zijn grootste concurrent, de Ford F-150 Lightning.
Ram biedt twee gigantische batterijpakketten aan. De 168-kWh batterij biedt 563 kilometer actieradius. Het grotere 229-kWh pakket brengt je 805 kilometer ver. Heel efficiënt is de zware pick-up dus niet, want de Mercedes EQS komt bijvoorbeeld 700+ kilometer ver met een 120-kWh accupakket. De F-150 Lightning met een 131-kWh pakket komt overigens 515 kilometer ver.
Specificaties van de Ram 1500 REV
Qua koppel moet de Ram het onderspit delven. De twee elektromotoren van de elektrische pick-up produceren 663 pk en 840 Nm. Een sprintje van 0 naar 96 km/u is daarmee gedaan in 4,4 seconden, wat 0,1 seconde sneller is dan de F-150 Lightning. De pick-up van Ford haalt een vermogen van 587 pk, maar ook 1.050 Nm aan trekkracht. Over trekken gesproken, de Ram 1500 REV kan tot 6.350 kilo slepen, wat bijna twee ton meer is dan de F-150 Lightning.
Daarnaast kun je de Ram 1500 REV volgooien met 1.225 kilo spulletjes. Voorin kun je in de frunk 425 liter aan bagage kwijt. Alleen die ruimte is al groter dan de kofferbak van een Golf. Verder is er dus in de cabine gekozen voor een meerdere schermen in plaats van één centraal scherm. Ook de bijrijder heeft een schermpje, net als bij de laatste Ferrari’s. Leuk voor liefhebbers die muziek liever voelen dan horen; er zijn 23 speakers en een 12-inch subwoofer.
Wat de Ram 1500 REV gaat kosten, maakt de overkoepelende organisatie Stellantis niet bekend. Ook vertellen ze nog niet in welke landen je de elektrische pick-up aangeboden wordt. Er is nog wel ander leuk nieuws om mee af te sluiten. Na de introductie van deze pick-up komt er een Ram 1500 REV XR die een ‘klasseverpletterend bereik’ moet hebben. Zou die dan over de 1.000 kilometer aan actieradius komen?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De elektrische Ram 1500 REV neemt één eigenschap over van de V8”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De nieuwe BPM-regels van 2025 zorgen voor één populair slachtoffer in Nederland

Ram 1500 Laramie: missen wij de achtcilinder?

Den Haag wil parkeren motoren en grotere auto’s zwaarder gaan belasten: autohaat of realistisch?

Stokoude auto met atmosferische V8 gaat eindelijk met pensioen

Voor ondernemers die net wat meer willen is er de Militem Magnum 700

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Het populairste automerk in Nederland verkoopt ook de lelijkste auto van dit moment

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Denkt iemand nou echt dat die versie met grote accu betaalbaar zal zijn ? Echt niet.
En dodge kennende zal dit ding regelmatig stil staan. Kwaliteit is het slechtste van alle trucks in de VS.