Vergeet het geneuzel over een ‘zwervende samurai zonder meester’. Ronin is in wezen één uitgebreide achtervolgingsscène met wat gedoe over een aktetas plus wat scènes eromheen zodat ze het daadwerkelijk een film mogen noemen. Een meesterwerk, als je het ons vraagt. Een mooi begin dus voor het nieuwe product van Henrik Fisker.

Maak kennis met Project Ronin: de derde auto die voortkomt uit Fisker Automotive. We tellen de Fisker Ocean en de Pear. De oude auto’s zoals de Karma, die tellen we even niet mee. De Fisker Ronin is een volledig elektrische GT-auto, gebouwd met het oog op ‘lange autoritten’ voor vier volwassen mensen en hun bagage.

De Fisker Ronin moet de grootste actieradius bieden

Fisker wil dat Project Ronin bij de release de grootste actieradius van een elektrische productieauto aanbiedt. Het werk begon vorig jaar, met een opdracht om ‘de meest geavanceerde, lichtgewicht materialen te gebruiken’. Er is ook speciale aandacht besteed aan prestaties en de ‘algehele rijervaring’.

Ons is verteld dat er actieve aerodynamica zal zijn, net als een ‘innovatief’ batterijontwerp dat een structureel onderdeel zal zijn van de auto. Zoals het een opwindende nieuwe elektrische GT betaamt, zal het interieur veganistisch zijn, terwijl de deuren uniek zijn en een betere in- en uitgang bieden. We zijn benieuwd hoe de deuren opnieuw uitgevonden worden door Fisker. Verwacht hem volgend jaar te zien, met de start van de productie in 2024.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)