Voor degenen die er nog niet vandoor zijn gegaan om het spaarvarkentje stuk te slaan, is er nog tijd. De nieuwe baas van de Gordon Murray Group, Phillip Lee, vertelde TopGear dat ze nog maar net begonnen zijn aan de ontwikkeling van een nieuwe auto. De nieuwe supercar volgt de baanbrekende T.50 met een 672 pk uit een atmosferische 3,9-liter V12 van Cosworth en de T.33 met dezelfde V12 en 615 pk.
‘We werken aan “Project 3”, we zijn net begonnen, en we zullen de V12 gebruiken en daarmee doorgaan’, zei hij. Ze willen de auto over de hele wereld gaan verkopen, dus je kunt kiezen of je het stuur links of rechts wilt. De stoel zit dus niet in het midden, zoals bij de T.50. Het vermogen van de volgende GMA zal net wat minder zijn dan zijn voorgangers.
Veel geleerd over de V12 van Cosworth
Lee merkte op hoe het team veel heeft geleerd over de V12, ‘over koeling en prestaties en het hoge toerentalbereik’. ‘Het verbazingwekkende is, en je zou het waarschijnlijk niet beseffen, dat Gordon auto’s heeft [gepland] tot medio 2033’, zei Lee. ‘Er is geen gebrek aan ideeën over wat we doen en waar we naartoe gaan.’
En mensen staan blijkbaar in de rij, zo legt Lee uit. Ze bouwen ook niet heel veel auto’s bij GMA. De T.50 was beperkt tot 100 eenheden, met nog eens 25 exemplaren die alleen voor het circuit zijn. De T.33 is ook beperkt tot 100 auto’s, en in feite zullen alle toekomstige Murray-auto’s dat ook zijn. Van de T.33 komen nog twee nieuwe uitvoeringen.
‘We zullen nooit meer dan 100 van een bepaalde range maken’, vertelde Lee aan TopGear. ‘Daar blijven we absoluut trouw aan. Dus als je op de lijst staat en je hebt een van de auto’s gekocht, dan kun je er zeker van zijn dat we geen variant maken met andere wielkasten en een nieuwe naam. Dat gebeurt niet.’ Spaarvarkentje al gevonden?
Reacties