De liefhebber heeft natuurlijk al lang gezien dat dit geen echte Alpina is aan de velgen. Er bestaan wel Alpina-velgen met een zichtbaar ventieldopje (bij andere zit ie onder het naafkapje), maar de breedte en de grootte klopt niet helemaal lekker. Bij deze auto is nergens een geschreven verklaring van de vorige eigenaar waarin beweert wordt dat dit een echte Alpina B6 is, dus dat is niet het addertje. Nee, die vindt je binnenin.

Deze BMW begon zijn leven gewoon als normale 3-serie en ontving ergens in de afgelopen jaren een spoilerset van Alpina met een bijpassend stuur. Ook nam iemand de moeite om Alpina-stickers erop te plakken. Alleen is het wel puur uiterlijk vertoon: want als je naar binnen tuurt, dan zie je dat deze 3-serie een automaat heeft. En dat is best jammer, want samen met een vermogen van 129 pk zal je zelfs door een Polo nog worden zoek gereden.

Nu is 129 pk voor een auto die minder dan 1.000 kilo weegt niet eens zo verkeerd, maar automaten van weleer waren nog niet zo snel. Leuk om te weten: echte Alpina’s van deze E30-generatie zijn allemaal op basis van de snellere 323i. Er was zelfs een Alpina B6 3.5 S die op basis was van de M3. Ook klopt het chassisnummer niet als het een Alpina moest zijn: van echte Alpina’s begint het chassisnummer met WAP en niet met WBA (behalve bij modellen voor de VS).

Hoe komt de ‘Alpina B6’ daar?

Hoe deze BMW 320i bij een overheidsveiling terecht is gekomen, is niet bekend. Het enige wat we je kunnen vertellen is dat ie sinds 2021 in Nederland is en dat de APK verlopen is sinds eind vorig jaar. Het is misschien geen pk-monster, maar verder ziet de auto er wel netjes uit. Je moet alleen even twee kleine schades wegwerken (en hopen dat er geen plamuur onder zit). Doe een lekker laag bod en hoop dat de overheid hem gunt bij Domeinen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)