De Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S komt naar de straat

De Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S is de tofste, duurste en mooiste kitcar die je kunt kopen

Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S

De Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S is een GT3-auto gebouwd voor de openbare weg. Of nou ja, je moet hem zelf bouwen voor de openbare weg. De laatste ‘S’ staat voor Stradale, los vertaald betekent dat ‘voor op de weg’.

James Glickenhaus is de man achter de SCG003S. Zijn naam ken je wellicht wel als ontwerper van de lijpe Ferrari P4/5, de duurste Ferrari aller tijden. Of misschien ken je hem van zijn raceauto’s met de naam SCG003 (zonder ‘S’). Ons eigen Chris Harris racet daarin, om maar even wat te noemen. En laat je niet foppen door de – te lange – merknaam, de beste man is gewoon Amerikaans.

Om een nieuwe auto in Amerika op kenteken te krijgen, moet je voldoen aan allemaal van die flauwe veiligheidseisen en moeten auto’s van die stomme plofzakken hebben. Behalve als je een kitcar bouwt, dan mag je lekker doen wat je wilt. Dus geen irritante crashtests of ander gedoe. Daarom moet je de Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S zelf in elkaar sleutelen als kitcar. Gelukkig heeft James Glickenhaus een monteur standby staan die naar je toe vliegt om je te helpen. Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S is direct de allerbruutste kitcar op de markt. En waarschijnlijk de duurste, hij kost omgerekend 1,1 miljoen euro.

Wat zit er in het bouwpakket van de Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S?

Het heftige prijskaartje omvat een koolstofvezel monocoque, push-rod suspension en een 4,4-liter biturbo V8 met zo’n 800 pk. Dat gaat allemaal richting de achterwielen via een zeventraps sequentiële automaat van CIMA, het bedrijf dat ook de transmissies voor Koenigsegg maakt.

Glickenhaus verwacht ongeveer tien orders binnen te krijgen en zelfs dan maakt het bedrijf nog iets verlies. Zijn er wereldwijd twintig mensen zo gek te krijgen om de Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S te kopen en te bouwen, dan pompt meneer Glickenhaus dat geld in een LMP1-team voor de 24 uur van Le Mans. Als we allemaal een paar euro inleggen…

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken