
Wat is de Defender anno 2024 nog? Een woeste offroader met een luxe interieur? Het transportmiddel om je kinderen van en naar zwemles te brengen? Aan de mogelijke antwoorden voegt het Nederlandse Heritage Customs nog een mogelijkheid toe: een allround pick-up. Maak kennis met de Valiance Pickup, wat inderdaad een Defender 130 is die is omgebouwd naar een pick-up.
De pick-up is een broertje van de Valiance Convertible die verder geen uitleg nodig heeft, toch? Net als zijn cabrio-broer wordt de Defender met laadbak op maat gemaakt. De Defender kan op 20- of 22-inch wielen komen staan en in het interieur kun je kiezen voor materialen als leer en alcantara. Als toch alles mogelijk is, doe dan eens gek en ga voor rubberen vloermatten met een pantermotiefje erin verwerkt.
Heritage Customs werkt voor de ombouw uitsluitend met de Defender 130 X Dynamic SE. Deze auto kun je bij Defender bestellen met een hybride dieselaandrijflijn of met een pure benzinemotor. De hybride-diesel heeft 300 pk en gaat in 7,5 seconden van 0 naar 100 km/u. De benzineversie is sterker met in totaal 425 pk. Het sprintje vanuit stilstand naar 100 km/u gaat in 6,2 seconden. Of de pick-up Defender dezelfde sprintsnelheden haalt, weten we niet.
Wat kost de Defender pick-up?
Heritage Customs kan voor de Defender 130 zorgen als je er nog geen hebt (of er eentje extra wilt, want waarom ook niet?). Voor de ombouw en Defender 130 samen wil het bedrijf 155.000 euro exclusief BTW zien. Geïnteresseerden die zelf een Defender 130 hebben en die willen laten ombouwen, kunnen ook langs komen. Het bedrijf gaat dan met hen in gesprek over de ombouwkosten. Die transformatie duurt trouwens drie maanden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

De Defender zakt in prijs door nieuwe PHEV (maar er is ook een nieuwe V8)

De Defender Octa krijgt een hybride V8 en is straks de belangrijkste Defender

Deze klassieke Defender is geen EV-ombouw maar heeft een Chevrolet-V8 met bijna 700 pk

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

De dikste Range Rover Sport van dit moment kun je met stoffen bekleding bestellen

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Voor wie elektrische Rolls-Royce Spectre te stil vindt, is er nu eentje met een V12

Dit was ooit een van de mooiste auto’s die je (nu nog) in Nederland kunt kopen

Met deze enorme cabrio zou Cadillac graag klanten van Rolls-Royce pikken

Op dit vakantie-eiland is (bijna) elke cabrio een taxi, zelfs de busjes

De Rolls-Royce Arcadia Droptail is dankzij zijn klok misschien wel de duurste Rolls ooit

Bij deze Zagato AGTZ Twin Tail krijg je twee achterkanten (die je kunt wisselen)

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

Heritage Customs is van Niels van Roij. Die heeft bij Autow33k altijd stukjes waarin hij ontwerpen van andere merken afkraakt. Bij elk ontwerp van Heritage denk ik weer: het origineel was een stuk beter…
🤭