Wat is de Defender anno 2024 nog? Een woeste offroader met een luxe interieur? Het transportmiddel om je kinderen van en naar zwemles te brengen? Aan de mogelijke antwoorden voegt het Nederlandse Heritage Customs nog een mogelijkheid toe: een allround pick-up. Maak kennis met de Valiance Pickup, wat inderdaad een Defender 130 is die is omgebouwd naar een pick-up.
De pick-up is een broertje van de Valiance Convertible die verder geen uitleg nodig heeft, toch? Net als zijn cabrio-broer wordt de Defender met laadbak op maat gemaakt. De Defender kan op 20- of 22-inch wielen komen staan en in het interieur kun je kiezen voor materialen als leer en alcantara. Als toch alles mogelijk is, doe dan eens gek en ga voor rubberen vloermatten met een pantermotiefje erin verwerkt.
Heritage Customs werkt voor de ombouw uitsluitend met de Defender 130 X Dynamic SE. Deze auto kun je bij Defender bestellen met een hybride dieselaandrijflijn of met een pure benzinemotor. De hybride-diesel heeft 300 pk en gaat in 7,5 seconden van 0 naar 100 km/u. De benzineversie is sterker met in totaal 425 pk. Het sprintje vanuit stilstand naar 100 km/u gaat in 6,2 seconden. Of de pick-up Defender dezelfde sprintsnelheden haalt, weten we niet.
Wat kost de Defender pick-up?
Heritage Customs kan voor de Defender 130 zorgen als je er nog geen hebt (of er eentje extra wilt, want waarom ook niet?). Voor de ombouw en Defender 130 samen wil het bedrijf 155.000 euro exclusief BTW zien. Geïnteresseerden die zelf een Defender 130 hebben en die willen laten ombouwen, kunnen ook langs komen. Het bedrijf gaat dan met hen in gesprek over de ombouwkosten. Die transformatie duurt trouwens drie maanden.
Hihi heeft op 26 juni 2024 geschreven:
Heritage Customs is van Niels van Roij. Die heeft bij Autow33k altijd stukjes waarin hij ontwerpen van andere merken afkraakt. Bij elk ontwerp van Heritage denk ik weer: het origineel was een stuk beter…
Willy'sJeep heeft op 26 juni 2024 geschreven:
🤭