
Wat is de Defender anno 2024 nog? Een woeste offroader met een luxe interieur? Het transportmiddel om je kinderen van en naar zwemles te brengen? Aan de mogelijke antwoorden voegt het Nederlandse Heritage Customs nog een mogelijkheid toe: een allround pick-up. Maak kennis met de Valiance Pickup, wat inderdaad een Defender 130 is die is omgebouwd naar een pick-up.
De pick-up is een broertje van de Valiance Convertible die verder geen uitleg nodig heeft, toch? Net als zijn cabrio-broer wordt de Defender met laadbak op maat gemaakt. De Defender kan op 20- of 22-inch wielen komen staan en in het interieur kun je kiezen voor materialen als leer en alcantara. Als toch alles mogelijk is, doe dan eens gek en ga voor rubberen vloermatten met een pantermotiefje erin verwerkt.
Heritage Customs werkt voor de ombouw uitsluitend met de Defender 130 X Dynamic SE. Deze auto kun je bij Defender bestellen met een hybride dieselaandrijflijn of met een pure benzinemotor. De hybride-diesel heeft 300 pk en gaat in 7,5 seconden van 0 naar 100 km/u. De benzineversie is sterker met in totaal 425 pk. Het sprintje vanuit stilstand naar 100 km/u gaat in 6,2 seconden. Of de pick-up Defender dezelfde sprintsnelheden haalt, weten we niet.
Wat kost de Defender pick-up?
Heritage Customs kan voor de Defender 130 zorgen als je er nog geen hebt (of er eentje extra wilt, want waarom ook niet?). Voor de ombouw en Defender 130 samen wil het bedrijf 155.000 euro exclusief BTW zien. Geïnteresseerden die zelf een Defender 130 hebben en die willen laten ombouwen, kunnen ook langs komen. Het bedrijf gaat dan met hen in gesprek over de ombouwkosten. Die transformatie duurt trouwens drie maanden.
2 reacties op “Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up”
Laat een antwoord achter aan Hihi Reactie annuleren
Meer van TopGear


Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

De Defender zakt in prijs door nieuwe PHEV (maar er is ook een nieuwe V8)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Voor wie elektrische Rolls-Royce Spectre te stil vindt, is er nu eentje met een V12

Dit was ooit een van de mooiste auto’s die je (nu nog) in Nederland kunt kopen

Met deze enorme cabrio zou Cadillac graag klanten van Rolls-Royce pikken

Op dit vakantie-eiland is (bijna) elke cabrio een taxi, zelfs de busjes

De Rolls-Royce Arcadia Droptail is dankzij zijn klok misschien wel de duurste Rolls ooit

Bij deze Zagato AGTZ Twin Tail krijg je twee achterkanten (die je kunt wisselen)

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Heritage Customs is van Niels van Roij. Die heeft bij Autow33k altijd stukjes waarin hij ontwerpen van andere merken afkraakt. Bij elk ontwerp van Heritage denk ik weer: het origineel was een stuk beter…
🤭