Deze Fiat 911 is niet een nieuwe A-segmenter

Je dacht even dat hij echt was, hè? Niet? Oké...

Foto('s): How Not to Design a CarFiat 911
Foto('s): How Not to Design a CarFiat 911
Foto('s): How Not to Design a CarFiat 911
Foto('s): How Not to Design a CarFiat 911
Foto('s): How Not to Design a CarFiat 911
Foto('s): How Not to Design a CarFiat 911
Fiat 911
Fiat 911
Fiat 911
Fiat 911
Fiat 911
Fiat 911

Voordat je begint de mauwen: de Porsche Cayenne werd ook niet goed ontvangen door puristen. Net als de Panamera. En nu is het de bread and butter van het merk. Dus: waarom geen A-segmenter? Dat ging Aston Martin ook zo goed af met de Cygnet. Bovendien drijft een achterin geplaatste motor de achterwielen aan. Hoe Porsche wil je het hebben?

Maar even serieus. Wat is het?

Een raadseltje: wat is net iets meer dan de helft van 911? Precies, 500. Je zou kunnen zeggen dat het voorbestemd was dat deze oude Fiat 500 een bodykit uit Stuttgart zou krijgen. Een Fiat 500 en een Porsche 911 zijn niet exact even groot, dus hebben de proporties meer weg van een Fisher-Price-speelgoedautootje. Een nieuwe Fiat 500 was een betere keuze geweest. Vooral omdat dit gewoon vrij zonde is.

Wat moet deze Fiat 911-bodykit voorstellen?

De bodykit is gebaseerd op een 996 Turbo, maar als je goed kijkt zijn er wel verschillen te zien. We hebben deze Fiat 911 en een echte Porsche 911 (996) even naast elkaar gezet zodat je de verschillen kunt zien. Goed zoeken.

Zoek de verschillen

Fiat 911

Foto’s: Facebook – How Not to Design a Car

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken