Slechts een heel klein aantal auto’s kan dit trucje. Deze toch wel vrij dik ogende Mercedes G-klasse kost je, als je je verzekering slim kiest, maar 15 euro per maand aan vaste lasten. Dat komt omdat deze Mercedes al in 1987 in elkaar gedraaid werd. Zou je niet zeggen, toch?

De Mercedes G-klasse is meer dan veertig jaar in productie gebleven. Natuurlijk zat Mercedes niet stil in die jaren, en de G-klasse kreeg steeds kleine updates en nieuwe motoren, met als toppunt een heuse V12. Het voordeel daarvan is dat je modellen uit een oudere serie, zoals deze G, er moderner uit kunt laten zien.

Door zijn bouwjaar en ondanks zijn gewicht komt deze Mercedes in aanmerking voor een gunstig belastingtarief. Kies een goede oldtimerverzekering uit, en je hebt nog geen twee tientjes aan vaste lasten in de maand. En dan heb je gewoon elektrische ramen en een radio met DAB+. Alleen de brandstofrekening van de 2,8-liter benzinemotor ligt wellicht iets hoger dan bij een VW Polo.

Het exterieur heeft twee nieuwe zijpanelen vóór gekregen om de carrosserie gelijk te maken met een type W463, daarnaast zijn de koplampen en achterlichten geüpdatet. Er zit een G 63-voorbumper en G 63-grille op met een originele set velgen van de ML63 AMG’, vertelt de verkoper aan TopGear. Je moet alleen zelf even het aircosysteem vullen.

Met een G-klasse de makkers van de Belastingdienst inkomsten misgunnen, is overigens niets nieuws. Sommigen maakten het zelfs nog bonter door een moderne AMG-motor in hun oude G-klasse te hangen. Dit exemplaar met 225.000 kilometer op de teller kost je 23.000 euro.

Reacties

  • ben wispels heeft op 10 juli 2021 geschreven:

    ik ben geintereseerd

    Reageer
  • Wim heeft op 23 september 2019 geschreven:

    Hallo, verry Nice!! Wel even een opmerking wat velen vergeten! Deze MB G lijkt zo in orde. Wat veel gebeurt is dat alleen het chassis ( of zelfs alleen het VIN ) genomen word van een oldtimer. Zetten een nieuwere aandrijflijn en carrosserie erop en denken daarmee mooi belasting vrij te mogen rijden! Fout!! Daarmee overtreed men de 2/3 regeling. 2/3 van de gehele auto moet origineel blijven. Bij G klasse is het te verdelen in chassis , carrosserie en aandrijflijn ( geld ook voor de range rover, landrover etc) 1 derde mag men dus veranderen bv de carrosserie vervangen voor een jonger bouwjaar. Of de aandrijflijn een 2.8 automaat voor een 3.5 handschakel bv. Dit word vaak niet verteld en vergeten. Als er 2/3 vervangen word is dit dus belasting ontduiking en kan de auto vernietigd worden aangezien die niet te herleiden is naar origineel. Zie voor info het voertuig regelement, site rdw en belastingdienst motorvoertuigen!
    Succes en veel plezier

    • Reinoud Warmelts heeft op 13 oktober 2020 geschreven:

      Hier heb je gelijk in Wim! Echter, is dat bij dit exemplaar niet het geval. De gehele auto; de koets, chassis & motor komen uit ’87. Echter is het exterieur aangepakt met een bodykit van de G63, opnieuw gespoten, op ML63 AMG velgen gezet en getint. Het motorblok is simpelweg niets aan verandert, het exterieur is vervangen door een recenter exemplaar maar ook nog gedateerd. Ik ben zelf de vorige eigenaar geweest van de auto. Kijk op: http://www.rw-customs.nl voor de destijds genomen foto’s.

      Reageer
    Reageer

Laat een antwoord achter aan Wim Reactie annuleren

(verplicht)