Men zegt wel eens dat minder, meer kan zijn. Daar heeft deze autoliefhebber duidelijk lak aan. Hij kocht een eerste generatie Citi Golf (een speciale Golf voor Zuid-Afrika) en schroefde er niet één, maar twee VR6-motoren met ieder een turbo in. Het project heeft nogal wat werk gekost, maar het resultaat mag er zeker zijn.

De eigenaar kocht de Citi Golf samen met een vriend en wilde de oude Volkswagen opknappen om later door te verkopen. Uiteindelijk blijft de Golf in zijn bezit, omdat ze de auto toch zelf nodig hadden. Eerst lepelde hij er een 1,8-liter motor, maar wisselde deze later weer voor de eerste VR6. De auto ging kort naar iemand anders, maar de huidige eigenaar kocht de auto terug.

Op het internet zag hij een video voorbij komen van een Golf met twee VR6-motoren. Dat zette de eigenaar van de enkele VR6-motor aan het denken. De tweede motor kwam achterin en de montage ervan was volgens de eigenaar niet zo moeilijk: ‘Ik heb zelf de motorsteunen zelf gemaakt en we hadden natuurlijk een VR6-versnellingsbak. Ik heb ook gewerkt met schakelstangen van een Polo.’

Het vermogen van de speciale Golf met twee VR6-motoren

Lang reed de man met de twee atmosferische motoren rond, maar na een tijdje wilde hij meer vermogen in het Golfje. Daarom kwamen er turbo’s op de motoren. De Golf met twee VR6-motoren zou nu een 545 pk en 800 Nm moeten produceren, als allebei de motoren draaien. De auto kan ook met alleen de voorste motor rijden.

Naast het overweldigende vermogen maakt de Citi Golf nu ook een behoorlijk zalig geluid. ‘Een van de beste dingen aan de auto is het geluid van twee VR6-motoren met turbo’s’, zegt de eigenaar. Daar kunnen we het alleen maar mee eens zijn, ook als het gaat om de blow-off valves. Luister hier beneden zelf maar even.

Reacties

  • Big mo heeft op 30 december 2022 geschreven:

    Geen denderende pk’tjes hierboven , op You tube heb je een Volkswagen golf van BOBA racing met 1 motorblok van 2.0 inhoud die ruim 1200 PK levert !!.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)