
Je kijkt naar de circuitspecifieke versie van de Maserati MC20, genaamd Maserati Project24. Ieder exemplaar dat Maserati ervan gaat maken, wordt uniek. Niet omdat hij met de hand gebouwd is door een carrosseriebouwer met een mooie Italiaanse naam. Nee, er staat een speciaal programma klaar om naar hartenlust jouw Project24 te configureren.
Dat aanpassingsprogramma heet Fuoriserie. In totaal krijgt Maserati 62 klanten op bezoek die hun unieke Project24 zullen samenstellen. Het is dus uitgesloten dat de auto hierboven er in het echt precies zo uit komt te zien, tenzij een klant met haast zegt: ‘Ja, doe mij maar precies die.’ Dat zouden we overigens goed begrijpen, want dit ziet er al best lekker uit.
Specificaties van de Maserati Project24
Onder de motorkap kan het aanpassingsprogramma helaas niets voor je betekenen. Alle 62 auto’s krijgen een geüpgradede versie van de V6-motor uit de MC20. Zo komen er nieuwe turbo’s die de zescilinder aan 740 pk moeten helpen. Het vermogen gaat naar de achterwielen via een sequentiële zesbak en een sperdifferentieel. De Maserati Project24 zal slechts zo’n 1.250 kilo wegen. We zijn benieuwd hoe de uiteindelijke exemplaren eruit komen te zien – mogen we iets in het wit met blauw voorstellen?
Meer van TopGear


Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

De Maserati MC20 GT2 Stradale heeft meer vermogen, maar is toch langzamer. Zo komt dat

De laatste Maserati Quattroporte met V8 is helaas een feit

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het
