
TestaRossaSam verontschuldigt zich bij voorbaat voor zijn Instagram-account: ‘Excuus. Hier alleen auto’s, niet veel diversiteit’. Nou, Sam, we vergeven het je.
Voor de man die 11 miljoen achterlaat bij Rolls-Royce voor de duurste auto ter wereld bestaan twee scenario’s. Een: hij draagt al twintig jaar kleren van Abibas en Dolce & Banana, neemt altijd zijn eigen krentenbolletjes mee naar uitstapjes en hergebruikt het inpakpapier van zijn cadeaus om elke cent te sparen voor zijn aankoop. Of: zijn bankrekening stroomt over en de Rolls-Royce Sweptail bevindt zich in zeer goed gezelschap. Verrassing: het is de laatste optie.
De Hongkongnees is dol op unieke modellen. Hij bezit sowieso de tweede (en laatste) Ferrari F12 TRS ooit gebouwd. De eerste komt ook regelmatig naar voren op zijn Instagram, maar is wellicht niet van hem. De Ferrari FXXK houdt de TRS gezelschap, samen met een 458 Speciale en een LaFerrari Aperta. Een McLaren P1 en een F1 GTR Longtail brengen wat variatie in de garage van Sam. Zijn twee Porsches GT3 RS verbleken naast al het geweld. Zijn collectie begon in 1999 met de Ferrari F40 Competizione. En verder spreekt hij ook nog over ‘zijn racefabriek’. Logisch.
Update: zijn Instagram is (tijdelijk) offline. Geen foto’s voor jou.
Meer van TopGear


Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Bij deze (slimme) nieuwe diefstalmethode weten mensen niet eens dat ze bestolen worden

Nieuwe Rolls-Royce kost minder dan een gebruikte Kia Picanto

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
