
Hé, dat is vreemd. Uit de statistieken van Toyota blijkt dat ze vorig jaar drie gloednieuwe Lexus LFA’s hebben verkocht in Amerika. Dat is nogal een stijging ten opzichte van het jaar ervoor, toen ze twee stuks verkocht. Een toename van 50 procent! En dat terwijl de Lexus LFA alleen tussen 2010 en 2012 gebouwd is. In Nederland bleef het verkoopcijfer helaas steken op nul, net als het jaar daarvoor. Op dit moment staat er overigens één geregistreerd in Nederland.
De statistieken laten drie verkopen zien van de Lexus LFA, maar dat betekent niet dat het Japanse merk ook werkelijk drie exemplaren van de hemelse V10-supercar bouwde. In de twee jaar dat de fabrieken draaiden, produceerde Lexus 500 exemplaren van de tinnitus-opwekkende supercar. De auto’s die verkocht zijn waren simpelweg nog nooit geregistreerd op kenteken. Het is fijn om te horen dat het zalige muziekinstrument op wielen een liefkozend baasje gevonden heeft.
Twee jaar geleden schreven we al over het overschot van nieuwe Lexus LFA’s. Toen stonden er twaalf exemplaren met 0 kilometer op de teller in Amerika en drie in Duitsland. Je moest toen 850.000 euro meenemen en zelfs 6,4 miljoen voor de allereerste Nürburgring Edition (1 van 50). De minst gebruikte in Duitsland is nu een exemplaar met 600 kilometer op de teller. Nu betaal je in Europa tussen de 400.000 en 800.000 euro voor een LFA.
Foto: Luc van Loon en Lexus
Meer van TopGear


Waarom een dealer een Lexus LFA uit zijn eigen showroom moest kopen

Zo koop jij een nieuwe Lexus LFA

De 100 coolste: nummer 10 tot 1

Jeremy in de Lexus LFA

Lexus LFA

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Blijkbaar kopen alleen oudere mensen het betrouwbaarste merk ter wereld (en dat is zonde)

Met de elektrische Lexus RZ550e kun je handmatig schakelen

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Je was waarschijnlijk vergeten dat deze heerlijke auto nog in productie is, maar helaas niet lang meer

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
